Alonso kívánsága – Aston Martin Valiant

Ha egy autómárka valamilyen rangos versenyszériában vesz részt, ráadásul a pilótái is élvonalbeliek, akkor biztos, hogy előbb, vagy utóbb az utcai autók reklámarcaiként is szerepelni fognak. Általában a pilóták a gyártók kapnak valami jó autót, amivel bátran megjelenhetnek bárhol. No de mi a helyzet akkor, ha a csapatod pilótája világhírű, 42 éves, de a húsz évvel fiatalabbak dinamizmusával és kitartásával versenyez, ráadásul kétszeres világbajnok, aki egy napon felhív, hogy szeretne magának egy különleges autót? Igen, Fernando Alonsóról van szó, aki az Aston Martin F1-es alakulatánál igen szép eredményeket ér el az idei szezonban is. Nos, Alonso megvalósult álma az Aston Martin Valiant, amiből nagyon kevés példányt készítenek.

A patinás brit autókészítő álláspontja szerint a vásárlóik nagy motorral szerelt autót szeretnének (szerencsére). Ezzel szemben a tegnap az oldalunkon szereplő Bentley a másik irányzatot képviseli, de még az is V8-as. Ennek szellemiségében alkották meg tavaly a Valour típust, amelybe duplaturbós V12-es motort szereltek, amelyhez hatfokozatú manuális váltóművet társítottak. Ennek a műszaki alapjaira építették az új Valiant modellt. Alonso egy könnyű, nagyon erős, versenyautók inspirálta járgányt akart, amivel természetesen közúton is közlekedhet.

A Valour-hoz képest jelentős aerodinamikai fejlesztések érhetőek tetten a karosszérián. A mérnökök célja az volt, hogy a légáramlást a lehető legjobb módon optimalizálják, így egyrészt csökkentve a légellenállást, másrészt növelve a leszorítóerőt. Elöl hatalmas nagy splitter szeli ketté a levegőt, hátul méretes fix szárny és látványos diffúzor teszi a dolgát.

A lemezek alatt is találni pár újdonságot. A hátsó segédalváz például 3D nyomtatással készül, a felfüggesztésbe a Multimatic által fejlesztett Adaptive Spool Valve (ASV) csillapítókat szerelik, amely 32 csillapítási görbe alapján képes egyesével beállítani az egyes kerekek futóművét mindössze hatezred másodperc alatt. Ez az a spéci futómű, ami például a Ford Mustang GTD vagy a Ferrari Purosangue alatt is megtalálható.

A V12-es szív 30 lóerővel többet produkál a Valour-hoz képest, 745 tagú ménes gyötri a hátsó kerekeket. Ez a teljesítmény passzol a külső megjelenéshez, illetve a beltér is versenyautós. Félbukóketrec, Recaro Podium versenyülések, négypontos övek. A felületeket zömében Alcantarába és karbonba burkolták. A váltókar egy külön misét megérne, kifejezetten ehhez a típushoz tervezték.

Az Aston Martin mindösszesen 38 példány készít a Q by Aston Martin műhelyben ebből spéci járgányból. Az első Valiant természetesen Fernando Alonsóé lesz, aki leghamarabb az idei év utolsó negyedévében kaphatja meg a járgányt. Az árcédula nagyjából 2 millió angol font, attól függően, hogy milyen opciókat kér bele a szerencsés ügyfél.

Képek, forrás: Aston Martin

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share