Restomod Ferrari 550 Maranello

Touring Superleggera Veloce12

Viktor barátommal pár beszélgetésünk témája volt már az, hogy ha ránk szakadna a lottó főnyeremény, vagy a bank, akkor éppen milyen autót is vennénk. A közös nevező a Ferrari 550 Maranello, amely az egyik legtökéletesebb gran turismo. Erőteljes V12-es motor, hátsókerékhajtás, hatfokozatú manuális váltómű. Egy ízig-vérig kontinentális utazóautó. Ez a típus adja a Touring Superleggera legújabb restomod alkotásának alapját, amely a Veloce12. Miben más ez a járgány, mint az eredeti? Nézzük meg együtt!

Első pillantásra egy teljesen egyedi és új karosszériába bújtatott autót látunk, azonban az arányai és a lámpatestek (habár ezek is teljesen újak) némileg elárulják az eredetét. A karosszériája egyszerre szimbolizálja az olasz eleganciát egy modern klasszikus újraértelmezéseként. Ugyanakkor a sebesség és az erő is átérződik minden egyes eleméből.

Matteo Gentile, az olasz manufaktúra designért felelős vezetője elmondta, hogy a formaterv megalkotásában a nagy fehér cápa pusztító ereje, a sebesség mámora és az aerodinamika. A formajegyeiben van egy érdekes kettősség, néhány hullámzó vonal és határozott kontúrok kombinációja.

Az utastér az olasz kézművesség ékes példája. Egyedileg, kézzel készített bőrfelületek, amelyek kézzel varrtak. Minden felületet a lehető legnagyobb műgonddal alakítottak ki. A nyers és festett bőrök egyvelege csokoládé és cappuccino barna színekben pompáznak. Ebbe a miliőbe remekül illeszkednek a valódi fémfelületek. A műszerek mindegyike analóg, mint az 550 Maranellóban is.

Ez a csodálatos automobil nevében hordozza szívének lényegét. Az eredeti 5,5 literes F133 A/C kódjelű V12-es motort némileg módosították. A PWR optimalizálta a hűtési rendszerét, Supersprint kipufogórendszeren keresztül áriázik. A szívósort karbonból készítik. Az építés során az eredeti motort teljesen szétszedik és újból összerakják. Az átalakításoknak köszönhetően 25 lóerővel növelték a teljesítményét, de az alapvető menetdinamikai adatok nem változtak, továbbra is 4,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra és 320 km/h-ig tarthat a luxus száguldás.

Mivel egy egyedileg karosszált restomodról van szó, ezért az újítások és az átalakítások nem csak a motort érintették, hanem a fékeket és a futóművet is. A lassításról Brembo fékek gondoskodnak, elöl-hátul 380 mm átmérőjű tárcsákra harapnak a hat, illetve négydugattyús nyergek. A futómű az úgynevezett TracTive, amely állítható csillapítású és teljesen egyedileg fejlesztették. A felnik szintén egyediek, elöl 255/35 R19, hátul 305/30 R19, amelyeken Pirelli P Zero abroncsok feszülnek.

Az olasz mesterek mindössze 30 Veloce12 járgányt fognak készíteni. Az átalakítás ára 690 000 euró, ehhez jön még a donor Ferrari 550 Maranello ára, amelyből a szép példányok már 100 ezer euró fölött kaphatóak. Szóval, ha Viktorral ránk szakad a bank, akkor mindketten veszünk egy-egy 550 Maranellót, én pedig viszem is a Touringhoz.

Forrás, képek: Touring Superleggera

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share