Megvan az a pillanat, amikor az 1998-as brit ralin Carlos Sainz bedobja az ablakon a sisakját a Corolla WRC hátuljába?
Ha nincs, akkor tessék megnézni, a dráma 1:43-nál kezdődik:
Csupán 500 méter választotta el Sainzékat és a Toyotát a világbajnoki címtől, azonban a K-AM 8020 rendszámú (gyári nevén AE111-C622) Corolla WRC nagy lángok kíséretében kb. 500 méterre a céltól megadta magát.
Persze ezzel nem ért véget az autó élete – bár lehet, hogy a Toyota csapat legszívesebben puszta kézzel zúzta volna be a makacs vasat.
999-ben Didier Auriol indult vele Argentínában és Sanremoban, és a 3. helyet szerezte meg az addig rossz hírű WRC-vel.
2000-ben a Monte Carlo ralin már Henrik Lundgaardék álltak rajthoz az autóval, de nem látták meg a célt.
Ezután Franz Wittmann hajtotta ugyan abban az évben a Semperiten, majd 2001-ben a Castrol Rally-n, mindkétszer második helyre ért be vele, tovább javítva a Corolla hírnevén. Ebben az időben került az autó a ROMO Motorsporttechnik tulajdonába, és új rendszámot is kapott, K-AM 8002 lett belőle.
Az ADAC Rally Deutschland 2001-es versenyén Manfred Stohl a 9. helyen futott be vele, majd ismét Wittmann zongorázott a pedáljain a 2002-es IQ Janner Rally-n, be is terelték navigátorával az első helyre.
Több órás kutakodás árán sem sikerült újabb információkat találnom a későbbi sorsáról, annyi biztos, hogy a ROMO Motorsportnak még 2006-ban is volt Corolla WRC-je.
Ha valaki tud róla valamit, akkor a kommentek között kiegészítheti a történetet.
Ha az 500 métert végigtolták volna, akkor sem lett volna esélyük a vb-re?
@bardocz: Úgy emlékszem, hogy a 4. helyről estek ki, ami épp elég lett volna a VB-címhez, tehát nem lett volna esélyük a tolással sem.
Néztem a tv-ben anno. Sírva fakadtam.
jó írás! várom a többi hasonlót!
@Rocko-: Köszi! Majd készülnek sorban, ahogy az időm engedi. 🙂
@vancello: mi meg várjuk. 🙂