A 2000-es évek elején igen népszerű volt a Ford Focus WRC. Mcrae és Sainz is ilyen autókkal versenyeztek, a Martini dekoros gépek látványa szerintem minden akkori rajongónak beleégett az emlékezetébe – ha másként nem, a Colin McRae Rally 2 című játéknak köszönhetően. 2003 környékén láttam meg egy üzletben a kék színű, energiaital-szponzoros autó 1:18-as Bburago modelljét, ami annyira megtetszett szokatlan megjelenése miatt, hogy gondolkodás nélkül megvettem.
Azóta is itt díszeleg a polcomon. A rendszáma S14FMC – az ő élettörténetének jártam utána.
Hogyan kezdődhetne egy Ford Focus WRC pályafutása, ha nem úgy, hogy McRae összetöri az első versenyén?
Bizony, az 1999-es Sanremo Rallyn Colin borította fel az új autót. Rendesen felavatta, itt megnézheted:
A következő VB-futamon – a Network Q Rallyn – már Thomas Radström vezette a felújított WRC-t. A 6. helyre sikerült célba vinnie Gunnar Barth navigálásával.
McRae és Grist még egyszer próbálkoztak a frissített autóval a 2000-es Safari Rallyn, de egy gázló közepén a technika csütörtököt mondott (pedig szombat volt), így kiestek.
WRC Rally Safari 2000 Colin McRae by RallyBase
El is érkeztünk a 2001-es évhez, amikor a Red Bullos gép született. Rajmund Baumschlager ebben az évben az osztrák bajnokságban versenyzett a nem túl sikeres Focussal, és megmentette a becsületét: második-harmadik helyezéseket szerzett vele és Klaus Wicha-val a navigátorülésben.
Az akkor EB-futam Deutschland Rallyn szintén másodikak lettek – ezt a dekorációt adták ki Bburagoék később modellként.
Ezután Janusz Kulig, a félelmetes tempóval vezető, tragikus sorsú lengyel kapta kézbe S14FMC kormányát, két lengyel bajnoki első és egy EB harmadik hely lett az eredménye a dohányos szponzorral futó Fordnak.
2001 végén aztán brit földre került az autó, Brian Bell versenyzett vele a következő években. Az első közös versenyük a helyi VB-forduló volt, ahol a 31. helyen látták meg a célt.
2004-ben Theo Bengry garázsába költözött, ő versenyzett vele egészen 2005-ig. Nála kapta meg a 2001-es fejlesztést is a Focus.
2008 óta van Richard Ceen tulajdonában, még idén is az S14FMC-vel indult, jelentéktelen eredményeket elérve. Érdekessége az autónak, hogy ugyan McRae vezette, de még mindig az eredeti karosszériával rendelkezik, és a rendszámát sem cserélték le soha, bárhová is vetette a sors.
Forrás: ewrc-results.com
életének elég rövid szakaszában volt red bullos az autó.
ezeket állandóan újrafényezik, vagy fóliázzák a bódét?
@Pityubácsi: Szerintem a mostani piros szín fényezés, a kék inkább fólia lehetett.