A sok érdekes autó mellett néhány olyannal is összehozott már a sors, amit csak egy végtelen hosszú ásítással tudok jellemezni. Ettől még ezek nem biztos, hogy gazdasági szempontokat nézve rossz autónak számítanak, hiszen egy megbízható, olcsón fenntartható gép is lehet rettentően unalmas. Összegyűjtöttem egy csokorba azokat, amik elsőre eszembe jutottak az unalom szóról. Másutt talán top5, vagy top10 lenne a lista neve, de nem akartam megkötni a saját kezem egy behatárolt mennyiséggel. Sivár belterek, végtelenül unalmas formák következnek, én szóltam!
Opel Astra G
A neve akár a „nem történik semmi” szinonimája is lehetne. Nem tudom, hogy milyen vértelen, napfényt soha nem látott csapat tervezte, de még egy apró érdekességet sem fedeztem fel rajta soha. A leginkább untató része szerintem a műszerfal, ha lehet, soha többé nem szeretnék még egyszer ilyen autót vezetni. A coupé viszont meglepően jól eltalált változat belőle.
Ford Escort Mk5
Régen az Escort szép vonalú autó volt, de ezt a 80-as évek elejére ügyesen kiölték belőle a Ford mérnökei. A mélypont az ötödik generációnál tetőzött (jó kis képzavar, megtetszett). Biztosan járnak még ilyenek az utakon, de nem vesszük észre, így nem tudjuk biztosan megmondani.
VW Golf Mk3
Az egyes és a kettes Golfok klasszikus mivolta után olyan formával álltak elő a Volkswagen tervezői, amit egy német nyugdíjasklub esős délutáni gyűlése ihletett, amin az ingaóra hallgatása volt az egyetlen program. Gyakorlatilag bármivel, még egy parkolási sérüléssel, vagy egy parkolókártyával is érdekesebbé lehet tenni a gyári állapotánál. Szerencsére a negyedik evolúció javult az elődhöz képest, a többit meg már fel sem ismerem.
Škoda Favorit
Szeretem a cseh márkát, ezért nekem is fáj leírni, de Bertone nem a felső fiókból, hanem a szemetesből vette elő azt a lapot, amire a Favoritot egy álmatag pillanatban felvázolták. A világ egyik legsótlanabb autójának tartom, az utód Felicia valóságos formai tűzijáték hozzá képest.
Daewoo Nexia
Őse, az Opel Kadett „E” egy számomra szimpatikus gépezet, feltéve, hogy a GSi változatról beszélünk. A koreánkelőknek viszont sikerült mindent elpusztítani benne, amitől egy autó valamilyen lesz. Így született meg a Nexia, ami még csak kacatnak sem nevezhető, ahhoz már jóindulat kell. Egyszerűen semmilyen. A vezetéséhez ajánlott Tom&Jerry-módra gyufaszállal kiékelni a szemhéjunkat, és teljes hangerőn bömböltetni a zenét.
Toyota Corolla AE82 Liftback
Még a neve is egy végtelen hosszú várakozás a teletömött háziorvosi rendelőben. Az ember már a köptető szirupos szórólapokat is elolvasta, mégsem került sorra. Csak várunk a fülledt melegben, ásítozunk a hosszú pislogások közepette. Az amúgy halálosan megbízható gép hátuljára már-már rámondanánk, hogy béna, de még azt sem tudjuk kiejteni a szánkon, csak várunk, bambulva a járólapot. Ha legalább AZLGH868-G12-S9634-nek hívnák, talán volna benne valami érdekes is. De nem.
Neked mi volt életed legunalmasabb autója?
Azért nekem még lenne jelöltem:
Astra F
Seat Malaga
A GolfIII-at kivenném.
nissan almera 1
a favorit a maga idején nekem igenis tetszett, máig jólesik látni néha egy-egy jó példányt. kis bumfordi.
az, hogy unalmasak egy dolog, de még csúnyák is. :S
én a golfot benne hagynám, sőt az összes golfot, kinézetre ennél semmitmondóbb túlhájpolt autó nem sok van.
+ vw bora
volt g asztrám, de amikor beleültem naponta, besírtam.
szép volt, jó volt, ment, dudált, világított, csak hiányzott a csí belőle.
aztán amikor végre eladtam, akkor nézegettem 3-as golfot meg b4 passatot.
végül passat lett, de ennek a belterétől is biztos van olyan ember, aki nyom egy hátast, de nekem tetszik. 🙂
Abba nem gondolt bele a kedves posz toló,hogy ezeket az autókat, nem azért tervezték, hogy az idomaikról, meg a kanyarsebességükről,, légellenállasi tényezőkről emlékezzünk még 30 év múlva is? Ezeknél, még a funkcionalitás és a megbízhatóság volt a fő szempont. Ezek nem sport élményautók. Ill. azok. szerintem élmény az is,(szerintem a legnagyobb) hogy reggel beindul, és teszi a dolgát szó nélkül. A szerelőt pedig nem te tartod el. Persze előfordulhat, hogy a fent említett típusok közt is akadnak példányok, amik szarok, de a nagy számok törvénye alapján megeshet.
@herkó: Természetesen belegondoltam volna, ha akarok. Viszont ez a poszt nem arról szól, hogy mennyire sportos valami, vagy mennyire megbízható. Egyetlen szempont számított: unalmas-e?
@vancello: Ja, mentem G-s asztrával Fehérvárról Pécsre, de nem az M6-on, hanem Siófok-Dombóvár-Pécs viszonylatban. A táj szép volt. Ha sztrádán kellett volna mennem, akkor valahol Dunaújváros környékén nekihajtottam volna bárminek, annyira utáltam volna a G-vel továbbmenni.
Most egy Seat Cordobám van… Mehet fel a listára. Viszont tettem bele JBL hangszórókat, azóta valahogy jobban szeretem…
A Daewoo Racer jobban hasonlított a Kadett E Gsi-re,gondolom belül is.
vw bora – családi volt, nem én vezettem főleg, sőt, sokszor védtem is, mert az ember csak szidta, mint a bokrot, ám unalmas volt a végtelenségig, izgalomban csak akkor volt részünk, mikor parkoltunk, hogy most vajon leszakad-e az elején a műanyag spoiler (vagy mi), vagy nem. általában leszakadt.
Astra G és Golf III nem érdemli meg. A maguk idejében nagyon korrekt formatervvel bírtak.
Ellenben az Astra F és a Golf II szerintem maradéktalanul.
De inkább tenném be a békaszemú Corollát, bár ez is egy randaság.
A Golf III se semm, de a legalja szerintem az V.
A G Astra meg legalább kívülről pofás volt, az F viszont sehonnan sem.
Nekem volt Daewoo Nexiám, Skoda Favoritom. Nem álltak meg, nem kellett bennük motort cserélni (pedig a Nexia kapta rendesen). A Nexiát kimondottan szerettem vezetni, hosszú úton is kényelmes volt (pl. Pécs-Trogir), hatalmas csomagtér, kényelmes ülések, nagy hely hátul is. El kell felejteni az Opel Kadettet vele kapcsolatban, a Nexia nem Opel Kadett volt. Mellesleg egy eléggé jó indulatú autó volt, csúszós úton is alig lehetett keresztbe állítani. A hátsó rugókat lecseréltem kombi Kadettére, így kevésbé volt hajó jellege. A Favorit pedig egy igásló. Nem szép, viszont egyszerű mint a faék.