Ami a Porsche számára a Singer, az a Ford Mustangnak a Revology, így jellemzi a nemzetközi sajtó az újdonságot. Az említett vállalkozás ugyanis az 1966-os változattal megegyező, de új karosszéria alá a XXI. század technikáját pakolta. Tarts velem, nézzünk be a motorháztető alá!
Kezdjük rögtön a motorral, úgyis mindenkit az érdekel – az új Mustang 2,3 literes turbofeltöltésű motorja okán – hogy a korszerű, a „nem V8-as” szinonimája-e? Szerencsére nem, hiszen egy injektoros, 302 köbhüvelykes, V8-as Windsor szív került a motortérbe. Ezt a hosszú karriert befutott Ford motort 2000 óta nem szerelik szériában autókba, viszont rendelhető, pont az efféle átépítések miatt. Az ilyen fajta motort a nagy vízen túl a crate – láda szóval illetik, hiszen a beszerelésre kész, komplett motor egy faládában érkezik a kedves megrendelőhöz.
(SI)egítek a matekban, a 302 köbhüvelyk nagyjából 5 ezer köbcentimétert takar, a 300 lb-ft forgatónyomaték pedig 406 Nm a helyi mértékegységek szerint.
Ötsebességes manuális, vagy négyfokozatú automataváltó rendelhető az autóhoz, valamint a hajtáslánc része még egy sperrdiffi (náluk limited slip differential, rövidítve LSD – minket ez tesz függővé) is, amire 100.000 mérföld garanciát szavatolnak.
A futómű elöl MacPherson, hátul merev híd, a fékek elöl-hátul hűtött tárcsafékek. Volt már szerencsém ilyen évjáratú Mustang szerelésében segédkezni, így tudom, hogy eredetileg elöl és hátul is dobfékek lassították az autót.
Mindezt egy erősített, a Dynacorn által épített új karosszériába építik be. Kívülről a LED-es lámpák, belül elektromos ülések, az ajtókban pedig oldalsó ütközésvédelem (a hangzatos név szerintem egy jókora acél csövet takar) található. Természetesen van központi zár, rendelhető prémium hifi, Bluetooth, AUX és USB port.
Az ára a kupé kivitel 119.500 $, míg a convertible 122.000 $-ért lehet a Tiéd. (még nem késő lottót venni)
Hogy megrögzött régiautósként mi erről az autóról a véleményem? Elfogadnám, mert nagyon tetszik, de egy eredetinek azért mégiscsak jobban örülnék, ami alatt lehet a garázsban fetrengeni az unalmas téli hétvégéken.
Képek: revologycars.com