Bizonyára mindenki találkozott már Nardi kormánnyal, a nevét meghallva a minőség és a sportos elegancia juthat eszünkbe. A legismertebb a Ferrari segítségével lett, de bármilyen autót feldob, legyen az akár egy Alfa Romeo, BMW, Mazda, vagy Porsche. Annak jártam utána, hogy ki is volt a cégalapító, és hogyan született meg a világ leghíresebb kormánya.
Enrico Nardi 1907-ben született. 1929-től Vincenzo Lanciának dolgozott kezdetben csak mérnökként, majd később versenyzőként és tanácsadóként is. 1937-ben állt be Enzo Ferrari csapatához (Scuderia Ferrari), akinek 1946-ig dolgozott tervezőként.
Ezután Romano Danesevel megalapították a Nardi-Danese (ND) nevű műhelyt, ahol egyedi versenyautókat építettek. Nardi két alkalommal is győzött saját tervezésű autójával a Coppa d’Oro delle Dolomiti (Dolomitok arany kupája) nevű versenyen – ez nevezhető a legnagyobb versenyzői sikerének.
Az ötvenes évek elején alapított saját műhelyt, és 1951-ben készítette el első kormányát. Az igényes, mahagóni fa és fém kombinációjú kormány egy Pegasoba került.
1958-tól Ismét besegített Ferrarinak, újabb együttműködésüknek köszönhetően a legtöbb Ferrari Nardi kormánnyal hagyta el a gyárat.
Közben persze nem állt meg az autóépítés sem, olyan alkotások születtek Nardi műhelyében, mint a Raggio Azzuro, vagy a Bisiluro-Damolnar, a szokatlan elrendezésű versenyautó.
Az 1950-es évek közepétől befejezte az autóépítést és versenyautó alkatrészek, valamint a már ismert kormánykerekek gyártásával foglalkozott.
Enrico Nardi 1966-ban váratlanul, kipufogógáz-mérgezésben halt meg, a Nardi márkanevet a Personal vásárolta fel 1968-ban.
Azóta is gyártják a nevével jelzett kormányokat, aminek köszönhetően halhatatlanná vált a neve az autók történelmében.
ami a legszebb, hogy az öreg ezt még igazi fából csinálta és nem műanyagból.
bár egy ütközésnél frankón leszakítja a fejed, de az már nem érdekel.
nekem momo fakormány van a bogárban, a nardi valami iszonyat drága.