Valahol a ködös Angliában egy birtok kertjének végében áll egy kis roskadozó pajta, amelyet már bőven benőtt a gaz. Évtizedek óta senki még csak feléje sem nézett, senki nem tudja, hogy mit rejthet a deszkák résein éppen csak beszűrődő fényben halványodó helyiség. Talán tele van kacattal, talán valami autót parkoltak ott le. Aki utóbbira gondol, az bizony jó nyomon jár, de mégis mit rejthet egy angol ósdi pajta, talán egy Minit, netán egy Triumphot, esetleg egy Lotust? Nem, nem, ezektől sokkal nemesebb alkotás van bent, egy grandiózus nagymacska alussza évtizedes álmát.
A nyikorogva és recsegve kitáruló pajtaajtó mögül egy vörös Jaguar E-type orra bukkan elő, egészen pontosan egy 3,8 literes, sorhatos Coupé, amely 1964-es évjáratú, tehát még az első szériából való. Méltósággal viselte ezen a méltatlan helyen az elmúlt negyven év viszontagságait, fátyolként borult rá a por és a pókháló, miközben a festék itt-ott már felhámlott a karosszériáról. Mégis miért kerülhetett ide ez az egykor szebb napokat is megélt vadmacska? Ennek megismeréséhez egészen az 1970-es évek elejéig kell visszaugranunk.
Az E-type harmadik, és egyben legutolsó tulajdonosa a kétüléses kupét a ’70-es évek elején kapta a férjétől, négy évig élvezte a 265 lóerő és a 240 km/h maximális sebesség nyújtotta örömöket. A ’70-es évek közepén a család bővült és más prioritások kaptak elsőbbséget, az autót a fellelési helyére állították be és 40 évig egyáltalán nem is használták.
A rozsdaette Jaguarban fellelésekor kevesebb, mint 53 ezer mérföld volt, az autóban megtalálták az eredeti gépkönyvét, a garanciát és a szervizfüzetet is, amelyben a legutolsó bejegyzés 1974-ben volt kerek 50 ezer mérföldnél. Sajnos az autó utolsó tulaja eltávozott, így a birtok, ahol a pajta is található eladósorba került, az E-type pedig nem régiben került kalapács alá, szerencsére egy igazi gyűjtő csapott le rá, akinek több Jaguarja is van.
Képek: H&H Classics
Azért az elég gyenge indok hogy a valszeg jó anyagi körülmények között lévő tulaj(ha már luxus sportkocsira tellett neki)azért rakja félre egy fapajtába (40 évre)mert másra kell a pénz-akkor miért nem adta el,így tuti anyagi bukás volt már pár év múlva.
Ilyen Mo-n is van. 2009-ben hagyatékból szereztem egy 1965-ös Wartburgot, amit 1976-ban betettek a garázsban és ottmaradt 83000km-rel. Csak épp a garázs száraz volt, így az autó közel hibátlan, eredeti, újszerű közeli állapotban került elő.
Rozsdát gyüjt a gyüjtő?
@pizo: ‘Csak épp a garázs száraz volt, így az autó közel hibátlan, eredeti, újszerű közeli állapotban került elő.’
Ugyanez lesz a szöveg ehhez a kocsihoz is amikor a bosnyák cigány felteszi a hahu-ra
@lutria: Ez igaz, viszont 40 év távlatában ez a példány ilyen állapotában megért 80 ezer angol fontot.