A tavalyi évben a Bugatti első számú embere, Stephan Winkelmann megígérte, hogy a francia luxus sportautó manufaktúra 2020-ban két újdonsággal is elő fog rukkolni. Úriember tartja a szavát, így az elmaradt genfi seregszemle időpontjára időzítve bemutatták a legújabb Chiron verziót, amely egyszerűen csak a Pur Sport utónevet kapta. A mérnökök legfőképpen a vezethetőség javítására, a sokkal jobb járműdinamikai reakciók elérésére és a tömeg csökkentésére helyezték a hangsúlyt.
Nyilván ezeknek a fejlesztéseknek elsősorban a Chiron karbon burkolatai alatt van eredménye, azonban a külső sem maradt érintetlenül. A Chiron Pur Sport orr részén új lökhárítóburkolatot alkalmaznak, amely nagyobb légbeömlőket és alacsonyabb diffúzort tartalmaz, a patkó alakú hűtőmaszk is nagyobb lett. Ezzel egyrészt javítottak az aerodinamikai jellemzőkön, másrészt a hűtésen is.
A külsőt tovább szemlélve feltűnő a hátsó részen trónoló óriási szárny, amely fix beépítésű, és természetesen a minél több leszorítóerő biztosításáért felel. Mivel a szárny fix, ezért a tervezők megspórolták a mozgatható elem hidraulikáját, ami némileg javított az autó egyébként is tetemes tömegén.
A szárnyakról lefelé pillantva igen vonzó kialakítású kipufogóvégeget láthatunk. Ezek a csövek 3D nyomtatással készültek titánból, különösen ellenállóak a magas hőmérséklettel szemben, ami a W16-os motornak köszönhetően nem kevés. A motort egyébként nem nagyon piszkálták, egyedül a maximális fordulatszámon változtattak, ezt 6700-ról 6900-ra emelték.
Lássuk mi történt a hajtáslánccal. A motor jobban reagál a gázadásra és rugalmasabban lehet vele gyorsítani. A váltóművet 80%-ban átdolgozták. A fokozatokat 15%-kal rövidebbre vették, ennek köszönhetően például 6. fokozatban 60 km/h-ról 120 km/h-ra két másodperccel jobban gyorsul, mint a normál Chiron. Mivel főként a jobb vezethetőség és a Bugatti ügyfelek visszajelzése alapján a kanyarvadászat volt a cél, ezért a csúcssebesség is „csak” 350 km/h.
A menetdinamika és a kanyarképesség javítása érdekében 65%-kal merevebb rugókat építenek be elöl, hátul a rugómerevséget 33%-kal növelték. Az új lengéscsillapítók keményebb hangolást kaptak, illetve elöl és hátul is további karbon stabilizátorokat alkalmaznak a futóműben. Mindez a jobb irányíthatóságot és a feszesebb úttartást szolgálja.
A jobb kezelhetőséget és az érezhetően továbbfejlesztett menetdinamikát a Chiron Pur Sport új, magnéziumból készült kerekei is segítik. Ezek 4 kg-mal könnyebbek az eddig használtnál, a rájuk illesztett karbon léterelők pedig segítik a fékek hűtését. A felniken Michelin Pilot Cup 2R egyedi gumiabroncsok feszülnek elöl 285/30 R20 , hátul 355/25 R21 méretben.
A beltérben egy új, úgynevezett „Dynamic Alcantara” kéttónusú borítást alkalmaznak, amely tovább fokozza az autó egyébként sem hétköznapi megjelenését. A beltér burkolatai leginkább a versenyautókat idézik, a külsővel összhangban a fekete és a kék színek dominálnak.
A Bugatti Chiron Pur Sport, a többi Chiron változathoz hasonlóan vélhetően a gyűjtők kedvence lesz. Az eredeti Chirontól 50 kg-mal könnyebb változatból a gyártó összesen 60 példányt kíván készíteni, amelyek mindegyikét 3,2 millió eurós árcédulával díszítik. A gyártást az év második felében kezdik meg, és ezek az autók a teljes Chiron kontingens második 250 példányából fognak kikerülni.
Forrás: Bugatti