A Honda Integra egyike azon japán gépeknek, amelyek méltán váltak legendává. Kiváltképp azért, mert már az első generációt is a sportosság jegyében alkották meg. Az 1985-ben bemutatott típus, amely mindig is az aktuális Civic modellel volt rokon, ráadásul az első Acura jelvény alatt árult járgány is volt az újonnan alapított márka kínálatában. Kiváltképp a GS-R, de még inkább a Type-R változatok váltak ismertté, felénk talán a négykörlámpás harmadik generáció volt ismert. 2006 óta nincs a japánok kínálatában az Integra, most azonban visszatér. Szerencsére a nevet nem egy újabb dobozon pocsékolják el, hanem összeraktak autóformájú autót.
Los Angelesben debütált a napokban a legújabb generáció prototípusa, amelyet arrafelé Acura Integra néven fognak forgalmazni. A bő 35 évvel ezelőtt megjelent első generációhoz hasonlóan a legújabb, ötödik Integra liftback sedan karosszériakialakítással érkezik. Ez már önmagában egy kuriózum, hiszen az autógyárak ma már szinte csak azt tukmálják a vevők felé, hogy a klasszikus szedán és kupé formákra ne legyen igényük, vegyen mindenki dobozt. Egy szó, mint száz az új Integra egy összeszedett, jó kiállású gép, szerintem. Lehet, hogy egyes részletei más márkák stílusjegyeit juttatják az eszünkbe, de ennek ellenére egy vagány autót alkottak.
Az alap sziluettet nézve látható, hogy a Civic ferdehátú változata adja az alapot, mégis a formatervezők jó munkát végeztek, hogy máshogyan díszítsék fel az alapul szolgáló típust. A keret nélküli hűtőrácsnak és a motorháztetőnek köszönhetően letisztult az egész eleje. Leginkább a második generáció egyszerűsége köszön vissza a designban. Az elmúlt két napban beszélgettem pár emberrel erről az autóról. Volt aki megjegyezte, hogy a hátsó része a Mercedesekre emlékezteti, bevallom ez első pillantásra nekem is úgy tűnt. Azonban, ami nekem leginkább szemet szúrt az a kipufogóvégek végtelenül felesleges sárga színű belseje….úgyis kormos lesz.
Mi lesz a géptető alatt? Ha már föntebb úgyis említettem az Integra csúcsverzióit. Nos, annyit tudni, hogy vélhetően a Civic 1,5 literes négyhengeres turbós motorja fog lapulni, ami 200 lóerőre képes. Azt is beszélik, hogy lehet némileg meg is növelik a teljesítményt. Ami viszont biztos, hogy hatfokozatú manuális váltóművet társítanak a motorhoz, ami ma már szintén kikopófélben van. A kényelmesebb sofőröknek természetesen lesz automatikus opció is.
Amiről még semmit sem tudni, az a beltér, olyannyira, hogy még csak egy szeletét sem mutatták meg. Azonban gyanítani lehet, hogy a Civic beltere fog visszaköszönni, itt-ott néhány módosítással. A legújabb generációs Integra 2022 közepén kerülhet gyártásba. Kíváncsian várjuk, hogy lesz-e Type-R változat.
Képek, infók: Acura