Alapjáraton viszonylag kevés a japánautós olvasónk. Nem tudom, hogy miért, hiszen akad jónéhány japán gépezet, amit kifejezetten imádok. (Talán azért, mert mindig heves Lancia posztolási-kényszert érzek?) Az egyik régi japán kedvencem a matrózblúzos diáklány-pornó az SX – igaz, 2005-ben ültem ilyen gépben utoljára. Szóval igencsak megörültem olvasónk, Medárd üzenetének, aki egy ilyen hátulkaparós Nissan megmentőjeként jelentkezett Roncsvadászok rovatunkba. Át is adom neki rögvest a szót, hogy röviden bemutassa Nektek az autója történetét.
Miért a Nissant választottad?
Nagyon régóta vonzottak a japán hátsókerekes autók, már lassan 8-10 éve szerettem volna egyet, de nem engedhettem meg magamnak. Ezért majdnem 5 év E36-ozás után rászántam magam, hogy itt az ideje, a felszaladó áraik miatt még időben le kell csapni egy SX-re.
Hol találtál rá?
Használt autós oldalakat böngészve láttam meg, hogy van egy elég olcsó, ráadásul RB20 volt benne, a BMW miatti hathenger-buzériámnak ez kapóra is jött. Elmentem megnézni. Egy romhalmaz volt, de természetesen megvettem.
Milyen körülmények között leltél rá, milyen előélete van a járgánynak?
Egy szép családi háznál volt egy hozzám hasonló korú srác hobbiautója. Látszólag vigyázva volt az autóra, de minden porcikáján látszott a hozzánemértés és a félmegoldások tömkelege. Mindenfélét mesélt a tulaj az autó előéletéről, nem is tudom, mit higgyek el, szóval erről nem is tudok nyilatkozni. Az autó feltárásakor többek közt volt PUR-habos lakatolás, salátás kábelrengeteg, toldott vízcsövek, és még sorolhatnám. Minden kör végén füst volt az utastérben, illetve egy csövet minden nagyobb gázadásra ledobott az autó. A motor végül lakatolás után adta meg magát teljesen.
Milyen most az állapota?
Az állapota négy év kemény munka után számomra kielégítő. Nyilván mi se vagyunk profi szerelők, de a képességeinkhez mérten a legjobb tudásunk szerint raktuk össze. Az autón 99%-ban minden új, vagy felújított.
Mi a célod vele?
A cél most az élményvezetés, kiautózás. Mivel az autó elsősorban pályára készült, ezért nem is az OT a cél, így szabadabb kezet kapunk az autózásban, az állagmegóvás másodlagos. Természetesen a mostani állapotot a lehető legjobban szeretném megőrizni.
Van valami, amit meg szeretnél még osztani az olvasókkal?
Szeretném elmondani, hogy mindenkinek javaslom, amit tud, magának csináljon meg, mert sajnos a szerelők 90%-ával csak a szívás megy. A 3,5 éves építés jóval rövidebb lehetett volna, ha ebből 2,5 évet nem vártam volna feleslegesen kontár szerelőkre. Szerencsére azért pár nagyon rendes szakembert is megismertem.