Pagani Huayra Codalunga
A csúcs sportautók világában az elmúlt években a gyártók a már meglévő járgányaikból előszeretettel építettek „longtail” változatot. Ezek az autók a sebesség maximalizálása érdekében rendkívül áramvonalas kialakításnak örvendenek, a formaterveket az 1960–as és 1970-es évek Le Mans-ban használt versenyautói ihlették. A McLaren és a Bugatti is készített már ilyen autót, most az olasz Pagani mutatta be a saját elképzelését.
A Pagani manufaktúra az egyedi igények kialakítására évekkel ezelőtt alapította meg a Grandi Complicazioni stúdiót. Két ügyfelük is megkereste a márkát még 2018-ban, hogy készítsenek a Huayra típusból egyedi, hosszított változatot. A stúdió az ügyfelek bevonásával két év alatt fejlesztette ki az új csúcsgépet. Először egy 1:4 arányú agyagmodellen, majd egy teljes méretű maketten mutatták meg az ügyfeleknek a végleges formát, mielőtt a gyártást megkezdték volna.
A Pagani sportautók formaterve mindig is tetszett, a beltérről nem is beszélve, ez utóbbinál sokszor feszegették a jó ízlés határait, de szerintem sosem lépték azt túl. A Huayra a márka második típusa, amelyből már készült pár egyedi verzió, de a Codalunga vonalait elnézve nálam ez viszi a prímet.
Az alap formai jegyeket könnyű felismerni benne, mint például a fényszórók, a külső tükrök, vagy a kipufogóvégek kvartettje, amelyek körül nincs semmiféle rács. Olyan az egész, mintha egy teljesen új autót alkottak volna, holott az alapja egy az egyben a Huayra. A hátsó részt oldalanként három LED körlámpa zárja, amelyek remekül illenek a formatervbe. A formát nem elemezném tovább, szerintem beszéljenek e helyett a képek.
A műszaki tartalom mellett azonban nem fogok szó nélkül elmenni. A géptető alatt rejlő V12-es motor egyébként is igazi korlenyomat lesz a jövőben. 840 lóerő és 1100 Nm forgatónyomaték. Ez több, mint sok a mindössze 1290 kg-ot nyomó autó mozgatásához.
A Pagani Huayra Codalunga típusból a márka összesen 5 példányt fog készíteni, mindegyiket félmatt, vagy teljesen matt fényezéssel ellátva. Egy-egy példány ára 7 millió euró, a projekt pedig már négy éve fut, tehát a leendő tulajdonosok rendkívül türelmesek. Mindezeken túl a Pagani már dolgozik a következő szuperautóján, amely a Huayra utódja lesz.
Forrás, képek: Pagani