A W16 hattyúdala

Bugatti W16 Mistral

A legendás W16-os motor az autók világának legizgalmasabb fejezete, amelyet a Bugatti ír 2005, azaz a Veyron megjelenése óta. A mérnöki csoda azóta már a Chiron típusban és a márka más egyéb limitált szériában készülő hipersportautóiban is bizonyított különféle teljesítményszinteken. A Molsheimben működő manufaktúra elkészítette a legerősebb roadsterét, amely egyben a nyolcliteres négyturbós W16-os motor utolsó szereplése is.

A Bugatti számomra egy igazi arisztokrata, amely még ha olykor nehéz idők is jártak felé, mindig emelt fővel, a legdrágább és legszebb öltönyben korzózott a többi autómárka között. Az alkotásaik örökre szólnak és az idők végezetéig emlékezni fogunk rájuk. A legújabb műremekük egy csodálatos roadster, amely a Mistral nevet kapta.

Talán sokan nem tudják, de az eddig épített Bugatti autók 40%-a valamilyen nyitott tetejű guruló szobor. Ugyan a Chiron-ból ezen a néven sosem készült nyitott változat és már nem is fog, de a Mistral természetesen az ismert autóversenyzőről elnevezett típus alapjaira épül. Motorjának specifikációja megegyezik a Chiron Super Sport 300+ változattal, azaz 1578 lóerőt szabadít rá a kerekekre.

Ekkora teljesítménnyel a Bugatti célja nyilván a világ leggyorsabb roadsterének a megalkotása, amelyben a Rajna folyó felől fújó Mistral szél borzolja a sofőr és utasának frizuráját. A név ugyanis egy széljárásra utal, amely Franciaország déli területein, a Côte d’Azur környékén ismert, és bizony az igazi benzinvérűek már mondják is, hogy de hiszen a Maserati… Igen, valóban a másik kedvenc autómárkámnak, a szigonyos portautókat gyártó olaszoknak is volt anno ilyen nevű járgányuk. Sőt, továbbmegyek, a ’90-es években Japánban a Nissan is használta ezt a nevet.

A Bugatti W16 Mistral formáját az 1934-es évjáratú Bugatti Type 57 Grand Raid roadster inspirálta, amelyet anno a Gangloff karosszált. Az a típus ma a Louwman Museum állandó tárlatának a része. A klasszikus Bugattiról köszön vissza a fekete-sárga színkombináció, valamint a tetőn elhelyezett légbeömlők és az ívelt szélvédő is.

Amíg a stílus egyes elemei a régmúltból táplálkoznak, addig a design leginkább a Divo és a La Voiture Noire típusok egyvelege. A hátsó traktust az X alakban futó LED lámpasor határozza meg, ez a rész pedig a kizárólag pálya használatra szánt Bolide modellre emlékeztet. A hátsó lámpák ilyen jellegű kialakításának köszönhetően a tervezők a lámpák közé hűtőrácsokat építettek, ezzel is elősegítve a W16-os szív optimális hőmérsékleten tartását.

Újdonság, hogy a Bugatti először alkalmaz az utastérben szövött bőrt az ajtópaneleken. A beltér talán legszebb éke az egy alumíniumtömbből forgácsolt váltókar, amely fabetéttel, illetve a Rembrandt Bugatti által tervezett elefánt, amely a Type 41 Royale luxusautó hűtőjét díszítette, borostyán színű másával díszített.

A Bugatti tervezői nem egyszerűen lecsapták a Chiron tetejét, hanem áttervezték a karbon monocoque-ot és egy teljesen egyedi, új típust építettek. 5 millió eurót kérnek egy példányért, de már hiába is sietnétek a legközelebbi Bugatti szalonba, mind a 99 példány elővételben elkelt.

Forrás, képek: Bugatti

A cikk elkészítése kb. 2,5 órát vett igénybe.

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share