Utópia

Pagani Utopia

Horacio Pagani 30 évvel ezelőtt hozta létre a saját autóipari manufaktúráját, amely azóta két igazán kiváló típust adott az autós világnak. A Zonda és a Huayra, illetve ezek különféle típusváltozatai a szupersportautók elit klubjának tagjai. A klub most egy új taggal bővül, amelyet szerényen csak a tökéletes jövőnek, azaz Utopia-nak neveztek el. Lássuk az új Pagani járgányt!

A C10 kódnéven futó fejlesztési projektről az utóbbi hetekben, illetve hónapokban egyre több információt hintettek el. A cégalapító, tulajdonos, Horacio is több közösségi médiában megejtett videóban beszélt az új autóról. Már a fejlesztés legelső szakaszától kezdődően a Pagani tulajdonosok véleményét is figyelembe véve alakították ki az autót. A szerencsés tulajok három közös fő ismérvet jelöltek meg egy szupersportautónak; egyszerűség, könnyű építésmód és a vezetés élménye. Mi is osztjuk ezeket a nézeteket, ettől tényleg nem kell több, ha az ember igazi benzinvérű.

Az egyszerűség voantkozásában egyrészt értelmezhetjük a formát, másrészt a funkciót. Az eddigi két Paagani modell formailag talán túlzónak is tűnhet az Utopia letisztult vonalaihoz képest. Aktív aerodinamikai elemekkel itt sem spóroltak, de ezek mégsem annyira szembetűnőek, mint más szuperjárgányokon. A forma alapvetően a két előd evolúciós lépcsőfoka. Az első fényszórók már közös házban helyezkednek el, újdonság a tetőn lévő két üvegpanel. A többi részlet, a hátsó lámpák elhelyezekedése, a kipufogóvégek kvartettje jellegezes Pagani jegy. A karosszéria ismételten számomra legszebb pontja a tükrök. Ilyet csak Pagani tud, ráadásul, most függesztették őket, elképesztő.

A könnyedséged az Utopia monocoque váza és a kapcsolódó segédvázak jelentik. Ezek a fő egységek a márka sajátfejlesztésű Carbo-Titanium HP62 G2 és Carbo-Triax HP62 anyagainak felhasználásával készülnek. Az első és hátsó segédvázak alapanyaga Chromoly acél. A Pagani mérnökei az új szénszálas anyagokra csak úgy hivatkoznak mint, az új „A” kategóriás karbonszál. Ez főként azt jelenti, hogy 38%-kal nagyobb a merevsége, mint az elődökben használt anyagnak. Ha már a könnyű építésmód, akkor meg kell említeni a kipufogórendszert. A titániumból készült csőkígyó, amelyet kerámiával vontak be mindössze 8 kg-ot nyom. Az egész járgány pedig mindösszesen 1280 kg.

Mindehhez párosul a vezetés benzingőzös élménye. Ahogyan eddig, úgy továbbra is a Mercedes-AMG hatliteres ikerturbós V12-es motorját használják, amely 852 lóerőt és 1100 Nm forgatónyomatékot bocsát a hátsó kerekekre a manuális kapcsolási móddal ellátott hétfokozatú váltóművön keresztül, amely egy elektromechanikusan zárható diffiben végződik. A váltómű érdekessége, hogy kuplungpedál is kapcsolódik hozzá, de teljesen automatikus űzemmódban is használható. A menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölték, de bizonyára nagyon gyors és nagyon magas a végsebessége.

A megzabolázásáról Brembo karbon-kerámia fékek gondoskodnak. Elöl hat, hátul négydugattyús féknyergek harapnak a 21″ és 22″ méretű felnik mögött. A kerekek érdekessége, hogy karbonszálból készült turbinák találhatóak rajtuk, amelyek menetközben elszívják a forró levegőt a fékektől, ezzel is javítva azok hatásfokát.

Végezetül pár gondolat az utastérről a név eredetéről. A Pagani autók beltere talán sok esetben súrolta a jó ízlés határait, de mindemmellett nagyon látványos és magas minőségi szintet képviseltek. Az Utopia beltere talán az eddigi legszebb a márkától. Ahogyan a külső visszafogott, úgy a beltér is ennek szellemiségében készült. Szerencsére nem pakolták tele visszataszító és rideg tabletekkel, digitális kijelzőből is csupán egy van, amely a sebességélmény és a hangextázis mérők között helyezkedik el. A középkonzolon további analóg műszerek kaptak helyet. Az i-re a pontot azt gondolom, hogy a nyitott váltókulissza teszi fel, gyönyörű darab.

Utópisztikus élmény lehet ezt az autót vezetni. A név egyébiránt Thomas More 1516-ban megjelent Utópia című művére utal, amelyben a filozófus leírta az ideális világot. Abban talán ő is egyetértene velünk, hogy egy ideális világban ilyen gyönyörű szupersportautók száguldanak az utakon az ocsmány egyenhűtőládák helyett.

Pagani úr és kollégái az új csodajárgányból mindösszesen 99 példányt fognak készíteni. Az árát egyelőre nem árulták el, de azon se lepődnék meg, ha már mind gazdára talált volna.

Forrás, képek: Pagani

A cikk elkészítése kb. 1,5 órát vett igénybe.

Total
0
Shares
2 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share