Köszönjük, hogy velünk tartottatok az idei 100 éves Le Mans-i 24 órás futamon!
16:00
Itt a vége! Gratulálunk a centenáriumi Le Mans-i 24 órás futam győzteseinek, különösen az összetettben győzedelmeskedő #51 AF Corse Ferrari 499P versenyautót vezető Piere Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi triónak. A Ferrari 1965 óta ismét nyerni tudott itt, egyben megszerezték a 10. Le Mans-i elsőségüket.
15:40
Ennyi drámát, mint amit a 100 éves Le Mans tartogatott, még az utolsó percek sem biztosak. A #709 Glickenhaus a gumifalban, hihetetlen.
15:27
Az #5 Porsche lassul Christensen alatt, már 22 kiesőnél járunk.
15:00
A jubileumi Le Mans-i 24 órás futam utolsó órájába léptünk. Az élen a Ferrari halad, lehet, hogy történelmi pillanatokat fogunk átélni egy óra múlva.
14:44
Közeledve az utolsó órához ismételten a GTE kategória a mozgalmas, a #33 Corvette Racing után a második már a #25 ORT by TF Aston Martin, a lányok a rózsaszín Porschéban visszacsúsztak a harmadik helyre.
12:36
A GTE kategória élén változás következett be, a #33 Corvette Racing átvette a vezetést a #85 Iron Dames csapat előtt. Harmadik a #25 ORT by TF Aston Martin.
12:04
Még négy óra van hátra az idei 24 órás Le Mans-i futamból. Az élen nagy harc megy az elsőségért a Ferrari és a Toyota között. Kíváncsian várjuk a végét! Addig is Henri Pescarolo emlékezik vissza.
10:32
Ezen a jubileumi futamon minden megtörténik, 1 perc hátrányból most a megmaradt #8 Toyota vezet a Ferrari előtt, de messze még a vége.
10:18
A Hertz Jota ezen a versenyen már párszor össze lett törve, de mindig sikerült újjáépíteni. Most is megoldják a szerelők.
10:06
Az élen továbbra is a Ferrari halad, mögötte egy percnyire a Toyota. A GTE kategóriában erős a verseny, jelenleg a lányok állnak az élen az Iron Dames autóban, mögöttük az ORT by TF Aston Martin és a Corvette.
09:45
Újból ugyanott legkoccolták most a #708 Glickenhaust, ez nem az ő napjuk.
09:28
A 100 éves évforduló alkalmából az idei trófea nagyon különleges. A kétféle hullámból felépülő alkotás arany része a nappalt, a fekete az éjszakát szimbolizálja.
08:50
Éles a csata az LM GTE Am kategóriában. A lányok visszaestek a második helyre az Iron Dames Porschében, előttük alig 2 másodperc a Project 1 – AO csapat Porschéja. A harmadik helyen Corvette Racing áll. Közben a #709 Glickenhaus kipörgött az Indianapolisból kifelé jövet.
08:43
Így ébredt Le Mans, ami igazából nem is aludt.
07:35
Nők Le Mans-ban, egy remek rövidfilm arról, hogy a hölgyek is keményen nyomják a pályán.
07:28
Az #51 Ferrari átvette a vezetést a Toyotától, körönként 2 másodperces előnye volt.
405 km/h Le Mans a dicsőségről, a kitartásról és a folyamatos rekorddöntögetésről szól. A legnagyobb sebesség elérése a franciák nevéhez fűződik. A Mulsanne egyenes a '80-as években még nem volt megtörve két sikánnal, a 6 km hosszú szakasz a legalkalmasabb hely arra, hogy valaki versenykörülmények között fussa meg a lehető legnagyobb sebességet. Először 1969-ben a Porsche az új 917 versenyautóval kacérkodott el a gondolattal, egészen pontosan Ferdinand Piëch tartotta a rekordot olyan fontosnak, mint a győzelmet. 1971-ben a Porschéval Jackie Oliver 386 km/h csúcsot futott a Mulsanne-ban, de ez még elmaradt a 400 km/h álomhatártól. Öt évvel később alapították meg a francia WM-et, amely lelkes mérnökök csapata volt, akik hobbiból fejlesztettek Le Mans-i versenyautót. A WM név a két alapító nevéből, Gérard Welter és Michel Meunier vezetékneveinek kezdőbetűiből jön. A '80-as évek második felében az FIA bevezette a C csoportos prototípusok osztályát, hogy minél több konstruktőrnek vonzóvá tegye a versenyt. 1985-1986 táján a fejlesztési költségek már olyan szinten az egekben voltak, hogy a kis WM elkezdett szponzorokat keresni. Meg is nyerték maguknak a Heuliez-t. A fő céljuk már az volt, hogy az aerodinamikai fejlesztések által elérjék a 400 km/h sebességet. Az autó készen állt a megmérettetésre, azonban akadt egy kis probléma. A sebesség mérése akkoriban nem volt egyszerű feladat. A legjobb eszközöket akkoriban a Mesta 206 típusú radar volt a legjobb, amit SFIM épített. Ezeket állították fel 1987-ben és 1988-ban is a Mulsanne egyenes végén. 1987-ben a Mesta műszerek nem mértek 390 km/h feletti tempót, amikor a WM versenyautó elhaladt előttük, az eszköz nem is tudott mérni semmit, holott az autó fedélzeti műszerei 410 km/h tempót mutattak. Azonban nem volt mivel hitelesíteni a rekordot, így a '87-es futam úgy ért véget, hogy hivatalosan nem dőlt meg a rekord. 1988-ban újból nekifutottak, a WM egyeztetett az SFIM-mel, hogy jobb eszközöket fognak szállítani a sebesség mérésére. A WM a PRV V6-os motort használta már 1976 óta, így ez a szív fontos szerepet töltött be a sebességrekord felállításában. A SFIM elhozta a legújabb Mesta 208 típusú műszerét. 1988. június 11-én, este 10 óra körül az SFIM mérnöke beszélt Roger Dorchy-val, az autó egyik pilótájával, hogy növelje meg a turbónyomást. 407 km/h csúcssebességet értek el verseny alatt a Mulsanne egyenes végén. Gérard Welter és Vincent Soulignac úgy döntöttek, hogy mivel mindketten a Peugeot-nál dolgoztak, és akkoriban volt a Peugeot 405 premierje, ezért hivatalos rekordként 405 km/h tempót jelentenek be. Dorchy és a WM ezzel örökre beírta magát a Le Manssi rekordok könyvébe. Pár hónappal később a Párizsi Autószalonon a Peugeot pedig bemutatta a 905-ös versenyautót, amely 1992-ben és 1993-ban is diadalmaskodott a híres 24 órás futamon. Soulignac úgy gondolja, hogy ha valaki megfelelő autót tervezne, akkor a Mulsanne egyenes első lassítója előtt a rekord még megdönthető lenne.
06:36
A #80 AF Corse nagyot bukott a Porsche kanyaroknál. Úgy tűnik, hogy ennek az autónak vége. Újabb lassú zóna.
06:29
Lassan jön fel a nap Le Mans-ban. A verseny most kiegyensúlyozott, nyugodt. Az aranyórák előtt jöjjön még egy képválogatás az éjszakából.
05:10
Az első 12 órában ennyi autó búcsúzott a futamtól.
- #13 ORECA 07-Gibson | Tower Motorsports – Steven Thomas / Ricky Taylor / René Rast
- #14 ORECA 07-Gibson | Nielsen Racing – Rodrigo Sales / Mathias Beche / Ben Hanley
- #21 Ferrari 488 GTE Evo | AF Corse – Simon Mann / Julien Piguet / Ulysse de Pauw
- #55 Aston Martin Vantage AMR | GMB Motorsport – Gustav Dahlmann Birch / Marco Sørensen / Jens Reno Møller
- #16 Porsche 911 RSR-19 | Proton Competition – Ryan Hardwick / Zacharie Robichon / Jan Heylen
- #60 Porsche 911 RSR-19 | Iron Lynx – Claudio Schiavoni / Matteo Cressoni / Alessio Picariello
- #83 Ferrari 488 GTE Evo | Richard Mille AF Corse – Louis Perez Companc / Alessio Rovera / Lilou Wadoux
- #72 Aston Martin Vantage AMR | TF Sport – Arnold Robin / Maxime Robin / Valentin Hasse-Clot
- #75 Porsche 963 | Porsche Penske Motorsport – Felipe Nasr / Mathieu Jaminet / Nicholas Tandy
- #7 Toyota GR010 | TOYOTA GAZOO Gazoo Racing – Mike Conway / Kamui Kobayashi / José María López
- #66 Ferrari 488 GTE Evo | JMW Motorsport – Thomas Neubauer / Louis Prette / Giacomo Petrobelli
- #923 ORECA 07-Gibson | Racing Team Turkey – Salih Yoluc / Tom Gamble / Dries Vanthoor
- #63 ORECA 07-Gibson | Prema Racing – Doriane Pin / Daniil Kvyat / Mirko Bortolotti
- #77 Porsche 911 RSR-19 | Dempsey-Proton Racing – Christian Ried / Mikkel Pedersen / Julien Andlauer
04:52
A napfelkelte előtt a különféle kategóriákban így néz ki a verseny. A Hypercar kategóriában a #08 Toyota vezet Brendon Hartley-val a volán mögött. Utána némileg több, mint 17 másodpercre lemaradva az #51 Ferrari, amelyet jelenleg Antonio Giovinazzi vezet. A harmadik helyen a #02 Cadillac halad, benne Richard Westbrook. Az LMP2 kategória nagyon szoros, a #30 Duqueine Team az élen Nicolas Pino-val, a második helyen a #34 Inter Europol Competition, amelyet éppen Louis Delétraz hajt. Az LM GTE Am osztályban jelenleg az #57 Kessel Racing Ferrari megy az első helyen, amelyet épp Scott Huffaker vezet, őt követő az #54 AF Corse Ferrari, amelyben most Davide Rigon megy, a harmadik Michael Dinan a #25 Ort by TF Aston Martinnal. A #47 számú Cool Racing feladta az LMP2 küzdelmet, továbbá a Corvette Racing is úgy tűnik, hogy győzelem nélkül távozhat Le Mans-ból, ez az ő utolsó évük a szériában. A #24 NASCAR versenyautó Jenson Button-nal a volánnál továbbra is jól veszi az akadályokat, az összetett 31. helyen versenyez.
04:40
A #47 Cool Racing autója az LMP2 kategóriában úgy tűnik, hogy elbúcsúzik a dobogótól. Megy be a boxba a csattanót kezelni.
04:26
Az éjszaka pillanatai a boxból és a pályáról.
02:55
Az első hat óra összefoglalója.
00:00
A #7 Toyota megáll és egy igazi kavarodás mögötte. A Hypercar kategóriában a Peugeot vezet! Egész pályás sárga zászló.
24:00
Éjféli kérdés. Vajon ki büszkélkedhet a 2023. évi győzelemmel?
23:58
Az élről az #51 Ferrari kipörög a Mulsanne egyenes egyik sikánjában. Az élen a #94 Peugeot, lassú zóna. A #66 rajtszámú JMW Motorsport Ferrari füstöl. Micsoda verseny!
23:41
Pillanatok a boxutcából.
23:35
Az LMP2 kategória jelenleg így alakul: az élen #34 számú zöld-sárga színben pompázó Inter Europol Competition versenyautó, amelyet éppen Fabio Scherer vezet, a második helyen közel fél perc lemaradásban a Team WRT #41 számú autója, a volánnál Robert Kubicával, a harmadik pedig #35 Alpine Elf Team autó száguld, a kormány mögött Olli Caldwell.
23:22
A #4 rajtszámú Floyd Vanwall Racing Team autója a kavicságyban várja jobb sorsát. Nem szerepelnek túl jól egyébként sem a Hypercarok között.Közben óriási a tűzijáték Le Mans fölött.
22:47
A #75 rajtszámú Penske Porsche hajtása úgy tűnik, hogy megadta magát a verseny 7. órájában. Vajon mekkora gond lehet és ez hogyan befolyásolja a többi Porsche versenyét? Az #51 számú Ferrari továbbá egy perc előnnyel vezeti a mezőnyt.
22:25
A lemenő nap fénye ragyogja be a pályán száguldó #24 Hendrick Motorsport által indított Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR versenyautót.
22:11
Megint csúsznak kifelé az autók, pörög forog mindenki a pályán. Vajon megint biztonsági autó jön? A #66 JMW Motorsport Ferrari nagyon rossz helyen van a kavicságyban.
22:05
Beköszöntött az este és ismét szakad az eső, már készítik az esőgumikat a boxban. Izgalmas éjszaka elé nézünk.
21:58
A #709 számú Glickenhaus Racing defektet kapott, ezért lassan boxba. A Hypercar kategóriában jelenleg a két Toyota van az élen, de jönnek ki a boxba és az élre a #75 Penske Porsche áll.
21:44
A mai nap már sok ilyet láthattunk, a #21 rajtszámú AF Corse Ferrari és némi törmelék a pályán. Közben közeledik az este.
21:22
Egy kicsit tekintsünk vissza Le Mans múltjára Sir Jackie Stewart visszaemlékezésén keresztül.
21:09
Nézzünk egy kicsit az LM GTE Am kategóriára. Jelenleg #54 AF Corse Ferrari vezet, a volánnál Franceso Castellaci ül, utánuk 2,8 másodpercre lemaradva #911 rajtszámú Proton Competition Porsche száguld Martin Rump-pal. A harmadik helyen a lányok mennek a #85 Iron Dames Porschéval, most éppen Sarah Bovy vezet, bő 3 másodpercre az AF Corse Ferraritól. A képen is látható Corvette Racing a kategória közepén halad.
20:53
Az első helyről a #38 Hertz Jota-val Yifei Ye éppen, hogy megúszta. Legyalulta az autó hátsó részét rendesen, egy fél Porsche a pályán, sárga zászló.
20:33
A #06 Penske Porsche jobb hátsó defekttel vánszorog a pályán. Mire visszaér a boxig félő, hogy a gumi szétver a kerékjáratban mindent.
20:25
A #36 számú Alpine azért még megpörgött, vizes még a pálya, a két Ferrari is kicsit pengeélen táncol. De már megkezdték az esőgumik leszerelését.
20:19
Biztonsági autó ki, újra verseny! Alig egy óra és beköszönt a sötétség.
20:00
Négy óra telt el a futamból, amely nem unalmas. A Hypercar kategóriában jelenleg a #94 rajtszámú Peugeot az élen, az LMP2 osztályban #35 Alpine Elf Team autója, a GTE kategóriában #85 Irone Dames az élen. Továbbra is kint a biztonsági autó, de már nem esik az eső.
19:48
A #93 Peugeot 9×8 a kavicságyban landolt, Jean-Éric Vergne vezette.
19:27
Eső, a lámpák már fönt, biztonsági autó. Lassan lemegy a nap és jön az esti etap, sötétben és esőben ez igazi kihívás lesz.
Toyota GR H2 Racing Concept Le Mans és egyébként a hosszútávú autóversenyzés minden bizonnyal nem fog működni villanyról. Tudják ezt jól a résztvevő csapatok is és a versenyek szervezői is. Nem beszélve arról, hogy a hang rengeteget hozzátesz az élményhez. Az idei futam előtt maga Akio Toyoda, a Toyota elnöke mutatta be a jövő versenyautóját, amely hidrogénnel üzemel. Az Automobile Club de l'Ouest (ACO), akik a 24 órás Le Mans-i futam szervezői, 2026-tól engedélyezik a hidrogénnel üzemelő versenyautók indulását. Az autó technikai specifikációiról egyelőre semmit nem árultak el, de annyi bizonyos, hogy ha a Toyota úgy akarja, akkor továbbra is muzsikálni fognak ezek a versenyautók.
19:05
A két Ferrari is kijön az élről az esőgumikért. Közben a biztonsági autó szedi össze a mezőnyt.
18:54
Az eső, csúszkál mindenki, szóval ebből még lesz itt meglepetés. Törnek ropira az autók.
18:52
Az Iron Dames csapata képviseli a női erőt az idei Le Mans-i 24 órás futamon. A rózsaszín #85 Porsche 911 volánja mögött Sarah Bovy, Michelle Gatting és Rahel Frey váltja egymást. Jelenleg a kategória második helyén autóznak.
18:39
Micsoda csattanó, újabb lassú zóna a #22 számú United Autosports az LMP2-ben kissé hiányos, mint ahogy #16 Proton Porsche is.
18:22
Elég balszerencsés helyzet az LM GTE kategóriában a #60 Iron Lynx Porsche és a #16 Proton Competition Porsche csattant, de mindketten folytatni tudják, igaz a boxban össze kell mindkettőt még rakni. Lassú zóna a Tertre Rouge kanyarnál.
17:58
A Hypercar kategória élén #02 Cadillac, amit épp Earl Bamber vezet, mögött a #05 Penske Porsche, amelynek volánjánál Michael Kristensen ül. Az LMP2 élén Robert Kubica a #41 Team WRT autóban, a GTE kategóriában Matteo Cairoli a Project 1- AO Porsche 911-ben.
17:35
A #13 Tower Motorsports autó a Mulsanne egyenes után csattant, még egy lassú zóna. Közben az egyik LM GTE Am Aston Martin versenyautónak felnyílt a gépteteje.
17:28
Sárga zászló, lassú zóna a Dunlop kanyarnál, a #14 Nielsen Racing autó az LMP2 kategóriából nagyot bukott. Hogy vajon három kerékkel vissza tud-e menni a boxba, az még kérdéses. Lehet, hogy ennek itt a vége.
17:25
A #311 számú Cadillac visszatért a versenybe, elég sokáig kellett bütykölni a boxban. Közben a #33 Corvette a GTE Am kategóriából beállt a garázsba, ott is történhetett valami.
17:15
Az LMP2 kategóriában jelenleg a #48 IDEC Sport vezet, a GTE Am osztályban #88 Proton Competition Porsche áll az élen. Közben a Hypercar kategóriában az #50 Ferrari vette át a vezetést.
17:00
A #311 Action Express Racing Cadillac még mindig a boxban. Közben a #7 Toyota a Porschék nyomása alá került.
16:52
Alig egy órával a start után az élen a két Toyota és a Ferrari nagyot meccsel. Utánuk jön a két Penske Porsche.
16:39
Lassan véget ér az első biztonságiautós fázis és újraindulhat a versengés. Az élen #8 Toyota és a #50 Ferrari.
16:33
Alig félórával a start után visszarendeződött a mezőny az eredeti formációba, remélhetőleg hamarosan vége az első biztonságiautós fázisnak.
Ford Mustang GT3 Az idei Le Mans-i 24 órás futamon debütált a Ford legújabb versenyautója, amelyet a Mustang Dark Horse alapjaira építettek. A Mustang GT3 járgánnyal a kék ovál célja visszatérni a 24 órás versenyzés világába. Az új géppel már a jövő évi rajtrácson ott kívánnak lenni. Az alaposan kiszélesített, aerodinamikailag optimalizált karosszéria az M-Sporttal közösen átépített 5,4 literes Coyote V8-as motort rejti. A motor érdekessége, hogy a szívósor karbonból készül, valamint a váltómű a hátsó tengely előtt kapott helyet, azaz transzaxiális a hajtáslánc. A Mustang GT3 versenyautókat a Multimatic fogja gyártani. A Proton Competition már be is jelentette, hogy két autóval részt vesznek a 2024-es WEC szériában és Le Mans-ban is borsot kívánnak törni az ellenfelek orra alá a GTE Am kategóriában. A srága, kék, lila és piros színben pompázó versenyautón már az új Ford Performance logót lehet látni. Miért is érdekes mindez? 2024-ben a jelenlegi GTE kategóriában versenyző autókat felváltják a GT3-as versenygépek.
16:16
Még mindig biztonsági autó, javítják a pályát, ahol a Cadillac lezúzta a korlátot, közben a boxban bőszen dolgoznak az autón. Az első futóművet cserélni kell.
16:04
Négy perc sem telt el és már jön az első biztonságiautós fázis. Az új szabályok értelmében a B és C jelű biztonsági autók már csak a mezőny összegyűjtéséért felelnek, a teljes fázist az A jelű autó vezényli le. Az Action Express Racing #311 Cadillac versenyautóját annyira összetörték, hogy megpróbálják a boxban összerakni.
16:00
100 évvel ezelőtt ugyanígy 4 órakor indult el az első Le Mans-i verseny. 2023-ban 62 autó startol és kezdi meg a 24 órás küzdelmet.
15:39
Az időmérő eredménye alapján kategóriánként az alábbiak szerint alakul az idei rajtsorrend.
Hypercar
1. Ferrari 499P #50 Ferrari AF Corse – Antonio Fuoco / Miguel Molina / Nicklas Nielsen
2. Ferrari 499P #51 Ferrari AF Corse – Alessandro Pier Guidi / James Calado / Antonio Giovinazzi
3. Toyota GR010 Hybrid #7 Toyota Gazoo Racing – Mike Conway / Kamui Kobayashi / José María López
4. Toyota GR010 Hybrid #8 Toyota Gazoo Racing – Sébastien Buemi / Brendon Hartley / Ryō Hirakawa
5. Porsche 963 #5 Porsche Penske Motorsport – Dane Cameron / Michael Christensen / Frédéric Makowiecki
6. Porsche 963 #75 Porsche Penske Motorsport – Felipe Nasr / Mathieu Jaminet / Nick Tandy
7. Cadillac V-Series.R #3 Cadillac Racing – Sébastien Bourdais / Renger Van Der Zande / Scott Dixon
8. Cadillac V-Series.R #2 Cadillac Racing – Earl Bamber / Alex Lynn / Richard Westbrook
LMP2
1. Oreca 07-Gibson #28 JOTA – David Heinemeier-Hansson / Oliver Rasmussen / Pietro Fittipaldi
2. Oreca 07-Gibson #41 Team WRT – Rui Andrade / Robert Kubica / Louis Delétraz
3. Oreca 07-Gibson #63 Prema Racing – Doriane Pin / Daniil Kvyat / Mirko Bortolotti
4. Oreca 07-Gibson #48 Idec Sport – Paul Lafargue / Paul-Loup Chatin / Laurents Hörr
5. Oreca 07-Gibson #10 Vector Sport – Ryan Cullen / Gabriel Aubry / Matthias Kaiser
6. Oreca 07-Gibson #47 Cool Racing – Reshad de Gérus / Vladislav Lomko / Simon Pagenaud
7. Oreca 07-Gibson #923 Racing Team Turkey – Salih Yoluc / Tom Gamble / Dries Vanthoor
8. Oreca 07-Gibson #9 Prema Racing – Bent Viscaal / Juan Manuel Correa / Filip Ugran
LMGTE Am
1. Ferrari 488 GTE Evo #83 Richard Mille AF Corse – Luís Pérez Companc / Alessio Rovera / Lilou Wadoux
2. Ferrari 488 GTE Evo #54 AF Corse – Thomas Flohr / Francesco Castellacci / Davide Rigon
3. Chevrolet Corvette C8.R #33 Corvette Racing – Nicky Catsburg / Ben Keating / Nicolas Varrone
4. Aston Martin Vantage AMR #25 ORT by TF – Ahmad Al Harthy / Michael Dinan / Charlie Eastwood
5. Ferrari 488 GTE Evo #57 Kessel Racing – Takeshi Kimura / Scott Huffaker / Daniel Serra
6. Aston Martin Vantage AMR #55 GMB Motorsport – Gustav Dahlmann Birch / Marco Sørensen / Jens Reno Møller
7. Ferrari 488 GTE Evo #21 AF Corse – Simon Mann / Julien Piguet / Ulysse de Pauw
8. Ferrari 488 GTE Evo #74 Kessel Racing – Kei Cozzolino / Yorikatsu Tsujiko / Naoki Yokomizo
14:23
A pilótaparádé minden évben egy jelentős esemény. Az alábbi videó remekül összefoglalja a 2023. évi eseményt.
14:05
A tegnapi napon tartották meg a centenáriumi ünnepséget, amelyen neves pilóták és Le Mans múltjának legpatinásabb versenyautói jelentek meg a pályán. Olyan különlegességek rótták a köröket az aszfalton, mint az 1925-ös Chenard & Walcker “Tank”, az 1950-es Cadillac Spyder,, a híres Ford GT40 versenyautók 1968-ból és 1969-ből, az 1970-es évjáratú Porsche 917 K, egy 1972-es Matra MS670, az 1980-ból származó Rondeau M379 B, és a jól ismert 1988 WM P88, amivel anno 405 km/h sebességrekordot állítottak fel a Mulsanne egyenesben. Derek Bell, Tom Kristensen és Jacky Ickx is a helyszínen volt, ők azok, akik a legtöbb Le Mans-i győzelemmel büszkélkedhetnek.
13:28
Az idei év nem csak a jeles évfordulóról szól Le Mans és a 24 órás megbízhatósági futamok világában, hanem arról is, hogy a különféle kategóriák jelentősen megújultak. A hypercar kategória váltotta fel a korábbi LMP1-et, amelyben idén olyan neves gyártók térnek vissza a Circuit de La Sarthe versenypályára, mint a Ferrari, a Porsche, a Cadillac, vagy a Peugeot és a Vanwall. Az LM GTE kategória már nincs szétbontva Am és Pro alkategóriákra, hanem csak LM GTE Am néven fut. Az innovatív autó kategóriájában idén egy átalakított Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR versenyautó szerepel.
13:24
Kedves Olvasóink! Az idén 100 éves Le Mans, a centenáriumi 2023. évi futamot ebben a folyamatosan frissülő cikkben követjük végig. Tartsatok velünk az elkövetkezendő egy napban. Nem csak a futamról lesz szó, hanem hozunk pár érdekességet is a híres autóverseny elmúlt 100 évéből.