Ken Okuyama legújabb alkotása

A KOD61 Birdcage az egykori Maserati versenyautót idézi

Ferrari Enzo, 599 GTB Fiorano, 612 Scaglietti és az egyik álomautóm, az ötödik generációs Maserati Quattroporte. Hogy mi a közös bennük? Az, hogy mindegyiket a Pininfarina stúdiónál rajzolták, ráadásul mindet egy neves japán autóipari tervező, Ken Okuyama jegyez. Ma már saját designstúdiója van, a Ken Okuyama Design (KOD) az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen mutatta be a legújabb koncepcióautóját, amely a KOD61 Birdcage.

Aki kellően jártas az olasz autók világában, azok már bizonyára kitalálták, hogy KOD61 Birdcage név a Maserati egyik legendás típusára, a Tipo 61-re utal, amely anno a Birdcage, azaz a madárfészek becenevet kapta. Az egykori versenyautó csővázat szerkezetének kialakítása miatt aggatták rá ezt az elnevezést.

Az egyedi koncepcióautó speedster kialakítása is az egykori Maseratit idézi. A kétüléses járgány formatervében a komoly élek remekül kombinálódnak a lágyabb folyamatos vonalakkal. Az első sárvédőkön lévő három kopoltyú is a patinás olasz autómárka vérvonalával mutat rokonságot. A karosszéria szénszállal erősített műanyag panelekből épül fel. Az aprócska, fölfelé nyíló ajtókon ugyan nem lehet egyszerű bejutni az utastérbe, hiszen elég magasan helyezkedik el a küszöb, de egy ilyen egyedi autó esetén ne a praktikumot nézzük.

2005-ben Ken Okuyama, akkor még a Pininfarina színeiben készített már egy Birdcage koncepcióautót, az volt a Maserati Birdcage 75th, amely a tervezőstúdió 75. évfordulójára készült. Az ugyan berlinetta kialakítású volt, ez a mostani sokkal jobban felidézi az eredeti autót.

A beltér retrofuturisztikus, a sofőr két analóg műszerrel néz farkasszemet, az utas egy digitális kijelzőt nézhet. A központi gerinc szétosztja az utasteret, ez nem csak design elem, hanem a karosszéria merevségét is biztosítja. A kardánalagúton lévő fémváz háromszögben kialakított váza az eredeti Birdcage vázszerkezetének háromszögeit idézi. A nyitott váltókulisszában egy hatfokozatú manuális váltómű karjával lehet dirigálni a motornak.

Ha már motor, akkor térjünk rá az autó szívére. Az orrban elhelyezett 4,2 literes V8-as motor 396 lóereje hajtja a hátsó kerekeket. Gyanítom, hogy ez a motor az a Ferrari szív, amit anno például a Maserati Quattroporte-ban is használtak.

A hírek arról szólnak, hogy a KOD61 Birdcage nem csak egy koncepcióautó marad, hanem egy limitált szériát a Ken Okuyama Design készítene Japánban. Arról egyelőre nincs információ, hogy ez mekkora széria lenne és milyen áron értékesítenék.

Képek, forrás: Ken Okuyama Design

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share