Nem olyan régen még búcsúztattuk az Aston Martin csúcs gran turismóját, amely a márka utolsó V12-es motorral szerelt modellje volt. Azonban nem sokat kellett várni a DB11 utódjára, amely a jövőbeni DBS alapjai is adni fogj. A 73 éve íródó széria története újabb mérföldkőhöz érkezett. Az Aston Martin DB12 a géptető alatt ugyan négy hengerrel kevesebbet tud, de az utasait a legnagyobb kényelemben és luxusban kényeztetni.
A DB12 megalkotására nagyon büszke a brit márka, egyenesen szupertúraautóként aposztrofálják, az eddigi legjobb és legkifinomultabb DB típusként tekintenek rá. Érdekes módon én a hétköznapokon elég gyakran látok egy DB11 modellt. Testközelből eléggé lenyűgöző autó, sportos, de mégis elegáns a formája. Elnézve az új modell fotóit leginkább az az érzésem, hogy a DB12 leginkább egy erős ráncfelvarrása az elődnek. Ami szembetűnő, hogy óriási hűtőmaszkot rajzoltak rá. Nem tudom, hogy ezt a fura (és szerintem ízléstelen) trendet a BMW-nek, vagy a Lexusnak köszönhetjük-e (habár a csillagos és a négykarikás márka is versenyben van), maradjunk annyiban, hogy leszokhatnának róla. Emlékeztet a DBS orrára, de talán az annyira mégsem volt hangsúlyos. Ezen az autón talán annyira nem rossz, de azért az előd ettől konzervatívabb volt. Az orr részen a splitter és a géptető kialakítása tér el még markánsan az elődtől. A kocsitest strukturált alumíniumból és kompozit anyagokból épül fel.
Ha már szóba került a géptető, akkor nézzük meg, hogy mi van alatta. Az erőt egy V8-as motor biztosítja, amelyet két turbó fúj. A szív a Mercedes-AMG-től származik, amelyet jócskán tovább optimalizáltak. A vezérműtengelyek profilján, valamint a kompresszión is változtattak, a turbók nagyobb átmérőjűek, mint amiket a Mercedes használ. A motor teljesítménye 680 lóerő és 800 Nm. Ez kereken 50 lóerővel több, mint amit a DB11 AMR változat V12-es motorja tudott. Ez az erő a transzaxiálisan elhelyezett nyolcfokozatú ZF automatikus váltóművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A diffi elektronikus, néhány milliszekundum alatt képes zárni.
Ezekkel a paraméterekkel az alábbi menetdinamikai adatokat produkálja az Aston Martin belépő GT-je. 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 325 km/h. A lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak, ez az első alkalom, hogy alap sportkupéba ilyen fékeket építenek be a britek. Elöl 400 mm, hátul 360 mm átmérőjű hűtött tárcsákra harapnak a fékbetétek. A tapadásról a 21″-os felniken feszülő Michelin Pilot Sport 5S gumik gondoskodnak, amelyet az Aston Martin a franciákkal közösen fejlesztett ki.
A beltérben a legmagasabb szintű luxus fogadja az utasokat. Valódi bőrből, vagy Alcantarából készült burkolatok, karbon és igazi fém. Vezető fókuszú középkonzol és műszeregység. Ez utóbbi mondjuk csak egy digitális kijelző, amelynek én személy szerint nem mindig örülök. Valami miatt a gyártók már leszoktak a szép grafikával megáldott számlapokról és az analóg mutatókról. Az infotainment teljesen saját fejlesztés, és az elődhöz képest ez sokkal jobban belesimul a középkonzolba. Azért szerencsére még maradtak kapcsolók, amelyek megadják az autóval történő valódi fizikai kapcsolatot, így nem csak egy autóipari guminőt (érintőképernyő) kell simogatnunk. Ha pedig valakinek nem lenne elég jó a V8-as motor dallama, akkor a kedvenc zenéi a Bower & Wilkins audiorendszer 15 hangszórójából is szólhatnak 1170 W teljesítményben.
Az Aston Martin DB12 az idei év harmadik negyedévében kerül leghamarabb a szalonokba. Az árát ugyan még nem közölték, de nyilván nem lesz olcsóbb, mint az elődje.
Forrás, képek: Aston Martin