Ruf csemegék

Ahogy az ember egyre idősebb lesz, úgy változik és egyre árnyaltabban lát dolgokat. Ahogy kölyökként még lehet menőnek számított a kapucnis pulóver és a sportcipő, úgy felnőttként egy szép ing és egy elegáns bőrcipő a minimum. Valahogy így változott az évek során az én viszonyom is az autókhoz. Így, hogy már nekem is van egy olasz autóm, még árnyaltabban látom az autók világát. Ahogyan korábban nagyra tartottam a Mercedest, ma már egyre inkább hullócsillagnak tűnik a bajor és a négykarikás konkurensével együtt. A német autómárkák közül már nehezen tudok mondani olyat, ami még igazán ütős autókat gyárt. Olykor azért feltűnik egy hárombetűs autómárka, ami még tényleg jó német autókat készít. A Porschékat sótlannak és egyhangúnak találom a sportautók világában, de ha ránézek egy Ruf modellre, akkor újból látni vélem a német autógyártásból elveszett reményt. Következzen most néhány különlegesség a Ruf-tól.

CTR3 Evo

Az idei Monterey Car Week-en minden idők legerősebb Ruf modelljét mutatták be. A CTR3 továbbfejlesztett változatát szimplán Evo névre keresztelték. A Ruf középmotoros sportautója már eddig sem volt egy gyenge gép, hiszen 777 lóerejével 380 km/h csúcssebességig tud száguldani. Erre még ráfejelt az Evo változat, amely 800 lóerővel sáfárkodik a 3,8 literes boxermotorból, komplett bukókerettel látták el, így már sokkal inkább pályagép, mintsem utcai sportautó.

A gép teljesen karbonszálas karosszériába burkolózik, és egy átdolgozott aerodinamikai csomag is segíti a nagy tempó és a stabilitás érdekében. A hátsó diffúzort átalakították, illetve néhány extra légbeömlőt is kialakítottak a karosszérián a fékek jobb hűtése és a motor több levegőhöz jutása céljából. A hátsó szárny immáron aktív aerodinamikai elem. 3,2 másodperc alatt ugrik 100 km//h-ra, a 200-as tempó 9,2 alatt van meg, köszönhetően a hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltóműnek is. A végsebessége változatlan a Clubsporthoz képest. A lassításról az elöl 19″, hátul 20″ átmérőjű könnyűfém felnik mögött megbújó 380 mm-es perforált karbon-kerámiai féktárcsákra harapó hatdugattyús féknyergek gondoskodnak.

A beltérben amit csak lehetett, azt valódi bőrrel burkoltak be. A sportülések karbon-kevlár kompozitból készültek és hatpontos biztonsági övek fogják a bent ülőket. A tetőkárpit Alcantara, valamint egy fedélzeti tűzoltőkészüléket is elhelyeztek. A műszercsoport a Ruf-hoz méltóan természetesen analóg, középen a nagy fordulatszámmérővel, amelyen 8 ezer közelében kezdődik a piros mező. A Laguna Seca Blue színben tündöklő járgánynak még a felnijeit is kékre fújták. Ez a szín egyrészt a Ruf észak-amerikai forgalmazója, másrészt az amerikai ügyfelek előtti tisztelgés kifejezése. Összesen 20 példányt fognak a CTR3 Evo-ból készíteni.

R Spyder

Végy egy alapvetően jó autót, tégy bele két ülést, egy erős motort. Ez lehetne minden sportautó receptje, de ahhoz, hogy egyedi is legyen, nos ahhoz egy kicsit több kell. A Ruf-nál egy nagyon izgalmas spydert alkottak. Egyszerűen lecsapták a tetejét, és hagytak rajta némi szélvédőt. A bent ülőket a masszív hosszanti merevítő választja el egymástól, amelyen a sebességmérő trónol. A Ruf R Spyder szíve egy négyliteres szívó boxermotor.

Az autó megjelenését tovább fokozza a karosszériába integrált hátsó szárny, illetve a hagyományos tükrök hiánya. Ezek helyett a két első sárvédőn egy-egy kamera trónol. A gyártó nem közölte az R Spyder teljesítmény- és menetdinamikai adatait, de nyilvánvalóan nagyon erős és nagyon gyors autóról lehet szó. Külön érdekesség, hogy hatfokozatú manuális kapcsolású váltóművel látták el, ez ugye már kihalófélben lévő műfaj.

Tribute

A Porsche rajongók részére a léghűtéses korszak meghatározó a 911-es generáció életében. A németek 1998-ban hagytak fel a léghűtéses farmotoros sportautók gyártásával, az utolsó ilyen típus a 993-as volt. A léghűtéseseknek a mai napig megvan a széleskörű érdeklődői köre, sokan mélyen a zsebükbe nyúlnak egy-némely autó életben tartásáért, vagy épp egy kiváló restomodért.

A restomod körben villantott egy érdekességet a Ruf, amelyben a klasszikus léghűtéses hathengeres boxermotor a lényeg, illetve még némi fűszer. A Porsche 911 60. évfordulójának alkalmából készítette el a Ruf a 911 Tribute modellt. A 3,6 literes szívet Alois Ruf Jr., azaz a cégalapító tervezte. Az ikerturbós motor alumínium hengerfejekkel, négy vezérműtengellyel és hengerenként három szeleppel állítja elő a szükséges erőt. De ezen felül ez az első olyan léghűtéses motor, aminek hidraulikusan változtatható szelepvezérlése van. A turbókhoz természetesen 1-1 intercooler is tartozik. A motorvarázslat eredménye 550 lóerő és 553 Nm forgatónyomaték, ez mind a hátsó kerekekre szabadul.

A vázszerkezet és a karosszéria jelentős része karbonszálas anyagból készült. Bár első pillantásra egy mezei 993-asnak tűnik, de jobban megnézve sok árulkodó jel van. Elég a csak a felnik mögé pillantani, ahol óriási karbon-kerámia tárcsákra harapnak a hatalmas féknyergekben megbújó fékbetétek, illetve itt sem maradhatott el a komplett bukócsövezés.

Egyelőre nem árulták el, hogy mi a Ruf célja ezzel az autóval, egyetlen koncepcióautó marad, vagy egy kisebb sorozatot is várhatunk. Ezt még nem tudni, de egy biztos, talán ez a legjobb léghűtéses sportautó.

Forrás, képek: Ruf

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share