Az elmúlt nagyjából 1,5 év másról sem szólt csak arról, hogy éppen melyik patinás gyártó kezdte el temetni a 8, 10, 12 hengeres csúcsmodelljeit. Talán valamiféle trendforduló van, és úgy tűnik, hogy a gyártók csak ki szeretnék szolgálni a tehetős vevőik igényeit, akiknek tulajdonképpen a pénzéből élnek, és akik mindenképpen kívánják a V8, V10 és a parádés V12 elrendezésű motorokkal szerelt gran turimsókat, luxusautókat és sportjárgányokat. Az Aston Martin a napokban rebesgette, hogy készül az új V12-es szívvel szerelt Vanquish, ezt a Ferrarit pedig egyáltalán nem láttuk jönni. Szó szerint a semmiből csapott le a 12Cilindri, amely a 812 Superfast utódja. A maranellóik pedig a legjobb helyszínt választották a bemutatónak, Miami, ahol a hétvégén a Száguldó Cirkusz is a tiszteletét teszi.
Dodici Cilindri, azaz 12 henger, stílusos az autó elnevezése, amely egy nem csak a 812 utódja, hanem egy másik legendás berlinetta, a 365 GT/4 előtt is tiszteleg. A Daytona vonásai visszaköszönnek az újdonság sziluettjében, illetve, ha jól megnézzük az első fényszórókat, és a köztük lévő fekete plexit, akkor azonnal szembetűnik a hasonlóság. A formatervet nem bonyolították túl. Hasonlóan letisztult és egyszerű a 12Cilindri vonalvezetése, mint mondjuk a Roma vagy Portofino típusoknak. Néhány designelemet belecsempésztek a tavaly bemutatott KC23 pályagépből.
A mindenkit is érdeklő lényeg a hosszú géptető alatt van az autó orrában. Az F140 kódjelű V12-es motor újabb evolúciójáról van szó, amely anno még az Enzo típusban is szolgált 20 évvel ezelőtt. A 6,5 literes motor 820 lóerőt teljesít mindenféle turbó és elektromos rásegítés nélkül. Igen, ez a szívó gyönyör olasz módra, a villanyautósok meg nyalogassanak zsebtelepet. Ehhez a motorhoz nyolcfokozatú duplakuplungos váltóművet társítottak, amelyet hátul helyeztek el, azaz transzaxiális. A bő másfél tonnát nyomó 12Cilindri berlinetta változata 2,9 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, a spider ehhez képest kicsit lassabb, 2,95 másodperc kell neki ugyanezen mutatványhoz. Mindkét verzió végsebessége eléri a 340 km/h tempót.
A szerencsés tulajok 20″ és 21″ átmérőjű felnik közül válogathatnak. Utóbbiakon elöl 275/35, hátul 315/35 méretű Michelin Pilot Sport S 5, vagy Goodyear Eagle F1 Supersport gumik feszülhetnek. Én valószínűleg valami Pirellit kérnék rá, ha már egyszer olasz sportautó.
A beltér az a mai Ferrarikat idézi, leginkább a Purosangue műszerfalára emlékeztet. Itt is van az utas előtt egy kijelző. Illetve ebben a járgányban a középkonzolon elhelyeztek egy infotainment képernyőt is. Azt mondanom sem kell, hogy minden fém, valódi bőr, illetve karbon. Mondjuk amennyit kérnek érte, annyiért ez már el is várható. A berlinetta 395 ezer eurótól indul, a spider 435 ezres árcédulával kelleti magát. De nyugalom, évekre előre eladták a gyártandó mennyiség nagy részét.
Képek, forrás: Ferrari