Új Pirellik a régi Ferrarikon

Ritkaság számba megy, ha egy 40 éves autóhoz még gyártanak alkatrészt, de ez talán annyira nem meglepő számunkra, akik napról napra átéljük a régi autókkal való mindennapi együttélést. Új gumit sem kapni minden öreg vashoz, de más a helyzet akkor, ha valami neves gyártó patinás járgányairól van szó. Nevezetesen is az elmúlt négy évtized csúcs Ferrari modelljeiről a 288 GTO-tól kezdve egészen a még fiatalnak mondható LaFerrari típusig. A Pirelli most ezekhez az autókhoz mutatta be a legújabb gumiabroncsait, amelyek nyilván nem lesznek olcsók, de akinek ilyen autója van a garázsban, annak vélhetően nem a gumikon múlik.


A Cinturato P7 eredetileg az 1974-es WRC rallyautóknak készült, ez volt a márka első ultraalacsony profillal készülő gumiabroncsa. Pár évvel később már utcai autókhoz is kínálták, és az 1984 és 1987 között mindössze 272 példányban készült GTO is ezeken gördül ki a Ferrari gyárkapuján. A Pirelli Collezione termékcsaládjában megtalálható abroncs mintázata teljesen megegyezik az egykori kivitellel, így a gyűjtők féltve őrzött kincse bármikor újragumizható lesz az elöl 225/50 R16, hátul 265/50 R16 méretű szettel.


Az F40-hez, ami szinte tömegautónak tűnhet a 288 GTO mellett, hiszen abból némileg több, mint 1300 példány készült, a típusazonos P Zero gumikat kínálják a 17”-es felnikre, amelyek elöl 245/40, hátul 335/30 méretűek. Az utód F50-hez, amely talán nem annyira népszerű, mint az F40, viszont majdnem olyan ritka, mint a GTO, hiszen 349 darabot készítettek belőle, a P Zero Corsa szett lesz újból elérhető 245/35 R18 és 335/30 R18 méretekben.


A 400 legyártott Enzo típushoz is kínál a Pirelli hozzávaló gumikat. ezek a P Zero Corsa gumik elöl 245/35 R19, hátul 345/35 R19 méretűek. A LaFerrari, mint talán a legfiatalabb klasszikus csúcsgép, vagy mondhatni future classic a maga 11 éves korával sem marad ki a jóból. A P Zero Corsa Asimmetrico 2 gumikat 265/35 R19 és 345/30 R20 méretben találhatjuk meg a Collezione szériában.


Állítólag pár hét múlva érkezik az új csúcsgép a maranellói csodagyárból. Így nem marad sokáig kihívó nélkül az új McLaren W1. Természetesen azon a járgányon is a Pirelli nagyteljesítményre szabott gumijai fognak feszülni.


Forrás, képek: Pirelli, Ferrari

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share