Reggeli rozsda: ex-rendőr Lada

Karantén ide, vagy oda, az elmúlt pár hónap nem csak a bezártságról és a frusztrációról szólt. Pláne akkor nem, ha az ember lelkes roncsvadász, az ilyen embereket ugyanis nehéz a négy fal közé zárni. A roncsvadászat örömére meg lehet találni minden időben az alkalmat, így kedvenc hóbortunknak semmi sem szabhat gátat. A Roncsvadászok csoportunkat szép csöndben figyeltem az elmúlt hetekben is, és egyszer csak rábukkantam az alábbi leletre, amely nem csak egy sokadik Lada.

98347360_169124901170452_5924941615721349120_n.jpg

Az elmúlt egy év során azt hiszem párszor már előhúztak elfeledett garázsokból szinte makulátlan állapotú, alacsony futásteljesítményű példányokat, hogy aztán lehetetlen árakon próbáljanak rajtuk túladni. A Lada felén olyan, mint az USA-ban a Mustang, sok van belőle még ma is, szinte minden héten felbukkan egy-két pajtalelet. A Mustangból is csak az érdekesebb, ritkább példányok vonatkozásában kapom fel a fejem, úgy az orosz szedán esetében is így vagyok ezzel. A régi körlámpás típusnak idén volt az ötvenedik évfordulója, mi már évekkel ezelőtt körbejártuk a témát, kerülve a bulvárszenzációt.

97968564_894833230983163_5459371545996558336_n.jpg

De mitől is érdekes ez a példány? A lelkes roncsvadász barátunk elmesélte, hogy ez az orosz járgány egykoron rendőrautóként szolgált a hazai utakon. Bizonyára emlékszünk még a szocialista éra magyar filmalkotásaira, mint például a Linda sorozat, vagy Ötvös Csöpi és Kardos doktor kalandjaira akkor bizonyára felsejlenek a jelenetek amelyekben a gengszterek nyomában a rendőrök ezekben a régi Ladákban nyomták a gázt. Ha ez az autó mesélni tudna, akkor lehet, hogy sok érdekes történetet hallhatnánk tőle. 

98016858_619668742094682_4755287760342876160_n.jpg

A múltjáról csak apró részleteket tudni. Annyi bizonyos, hogy az előző tulaj édesapjáé volt, aki a szolgálati autójaként használta. A rendőrségi leselejtezésekor sikerült megvásárolnia a megkülönböztető jelzéseitől megfosztott szovjet járgányt. Egykori rendőrmúltjára már csak az oldalán halványan még felsejlő kék csíkok utalnak, az utóbbi húsz évet egy diófa árnyékában töltötte.

97642721_558184338417474_4405222104375492608_n.jpg

Amikor rátaláltak, akkor már a földön ült, az eladótól megtudtak, hogy 10 éve már be sem indították. A jobb hátsó sárvédőjén kívül minden eleme eredeti. Bár ez a jelen állapotában sovány vigasz, hiszen az első doblemezek és sárvédők, a taposók, a köténylemez, és a küszöbök cserére szorulnak. 

A beltéren is látszik, hogy megette az idő vasfoga, szakadt kárpitok, hiányos műszerfal. A hajtáslánc szerencsére egyben van, de azért a motorteret elnézve nem biztos, hogy csak úgy be merném indítani. Persze tudom, csak egy kis olaj, friss benzin, és ha van szikra, akkor indul, hiszen ez még autó, amit nem a 7 éves garanciaidőre terveztek, hanem azért, hogy generációkat szolgáljon ki. Szerencsére az új tulaj erősen gondolkodik a feltámasztásán, így ha szerencsénk van, akkor talán egyszer még az eredeti egyenruhájában láthatjuk viszont ezt a nyugdíjazott rendőrjárgányt. 

Mozizz velünk! A részletekért kattints a képre!

97997022_552567712072022_865636583900971008_n.jpg

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share