A Bentley Batur kupé változatát a brit márka még 2022 nyarán mutatta be. Akkor írtunk is róla pár gondolatot, és meg is jegyeztem, hogy a Bentley formavilágához képest meglehetősen szokatlan a megjelenése. Időközben egy Ducati motort is megihletett ez a stílus. Bátran hozzányúltak a Mulliner formatervezői a megszokott körlámpás elrendezéshez. A különleges limitált szériás típusból elkészítették a kabrióváltozatot is. A Batur kabrió egyben a már 20 éve elérhető W12-es motor egyik záróakkordja is, a jövőben e helyett egy hibrid V8-as szív szolgálja majd a brit luxusautókat.
Ahogyan a Batur kupé változata, úgy a nyitható tetejű modell is a Continental GT, illetve ez esetben a GTC műszaki alapjaira épül. A kupéhoz hasonlóan a hatliteres duplaturbós motor ebben az autóban is 740 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóművön keresztül. Ez a motor egyébiránt a két évtizedes pályafutása során a kezdetekhez képest hozzávetőlegesen 40%-kal lett erősebb, a fogyasztását pedig 25%-kal csökkentették. Na nem mintha ebben a kategóriában ez utóbbinak nagy jelentősége lenne. A motorból előbújó szimfóniákat a teljesen titánból készült Akrapovič kipufogórendszer erősíti fel, amelynek a végei 3D nyomtatási eljárással készültek.
A tető – amely vélhetően vászon – 19 másodperc alatt tűnik el, vagy húzható fel az utastér mögötti tárolóból, akár 50 km/h tempóig. Az utasteret két személynek alakították ki, itt a kupéhoz képest semmiféle eltérést nem találunk. Az egész autót teljesen az ügyfél igényeire szabják, legyen szó a színekről, vagy a felhasznált anyagokról. Ami a kupéhoz képest jelentős eltérés, hogy egy integrált légterelőt helyeztek el a bukókeret fölött. A kupénál egy aktív aerodinamikai elemet alkalmaztak a hátsó részen. Továbbá eltérés, hogy a kabrió eltérő formavilágú 22″méretű felniken gurul, hirdetve tulajdonosa egyediségét és (jó) ízlését.
A képeken is látható #0 sorszámú példány a prototípus, amelyet különleges fényezéssel láttak el. A Vermillion Gloss szatén fényezést egyes elemeken fényes karbonfelületekkel kombinálták, illetve a géptető és a szélvédő kerete ugyanezen árnyalat fényes változatában pompázik. A Batur kabrió még a kupétól is exkluzívabb, abból 18 példány készült, ebből csak 16 darabot fognak teljesen kézzel összeállítani. Az árcédulán 2,1 millió dollár, ami a kupé után nem meglepő, tényleg drágán szárad benne a haj a menetszéltől. Csak érdekességképpen, egy Bentley Continental GT Speed Convertible 330 ezer dollártól kigurítható a szalonból. De az egy tömegautó ehhez képest.
Forrás, képek: Bentley