A búcsú, az elválás sohasem egyszerű dolog, legyen szó akár egy tárgyról, akár egy hozzánk közel álló személyről. Az utolsó dal mindig különleges, amit sohasem felejtünk el, azért, hogy ha felidézzük, akkor mindig a szép emlékek jussanak eszünkbe. 2016 februárjában írtam először arról, hogy szobrot állítottak a sebesség istenének. Azóta eltelt nyolc év, a Bugatti Chiron története pedig a végéhez ért. 500 példány, ennyit terveztek eredetileg. Íme az utolsó Chiron, amelyet stílusosan csak L’Ultimae névvel illettek.
A Bugatti Chiron különlegessége nehezen körülírható. Az egyedi, semmihez sem fogható formaterve, a legmagasabb minőségű anyagok használata, a kiváló összeszerelés, és a nyolcliteres W16 elrendezésű négy turbóval felszerelt motor. 1500 lóerő és 1600 Nm forgatónyomaték. Egy időben a leggyorsabb szériaautó címét is megszerezte, a Chiron Super Sport 490 km/h fölé tudott gyorsulni.
Az utolsó példány is egy Super Sport, amelyen az első, még a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott autó színe köszönnek vissza. Az orr részen lévő Atlantic Blue finom átmenettel vált át a French Racing Blue árnyalatba. Az átmeneten kézzel festették fel a típus elmúlt nyolc évének legfontosabb eseményeinek és helyszíneinek nevét. Genf – a bemutató helyszíne, Paul Ricard – a tesztelésnek helyet adó pálya, Ehra-Lessien – ahol a rekordsebességet megfutották, Château Saint Jean és Cape Canaveral – a két hely, ahol a tulajdonosok megtapasztalhatták az autóik végsebességét.
A hátsó szárny alsó részén, a motorburkolaton, a hátsó kerekeknél, illetve a karosszéria színéhez teljesen passzoló kerekek kupakján is látható a kézzel festett #500 szám. Természetesen a Bugatti nem feledkezett meg arról sem, hogy az autó eredetét kellő módon kifejezze. A tükörházakon feltűnik a francia trikolór.
A Bugatti nem árulta el, hogy kihez kerül az utolsó Chiron, és hogy az illető mennyit fizetett az autóért. Viszont a borostyánsárga oldaljelzők alapján vélhetően amerikai ügyfélhez fog kerülni. Az utódra azonban már nem kell sokat várni. 2024. június 20-án mutatják be a legújabb Bugattit, amelyben szívó V16-os motor lesz.
Forrás, képek: Bugatti