Éppen 45 évvel ezelőtt, 1970. április 19-én gördült le a szalagról az első BA3-2101-es. Ezt megünnepelve kiválogattam néhány képet a kezdetekről. Jó szórakozást kívánok hozzájuk! (Az utolsó „klasszik” Ladáról ide kattintva olvashatsz.) С днем рождения!
Ezt nevezik zöldmezős beruházásnak. Vagyis hómezősnek.
1967 januárjában indult meg az építkezés.
Három év alatt felhúztak egy gyárvárost.
Felső és alsó kép: épül a gyár egyik jelképe: az irodaház.
Próbaúton a Fiat 124 R, a VAZ-2101 olasz fejlesztésű és gyártású prototípusa.
Togliatti minden negyedik polgára a Lada gyárban dolgozott.
Itt még csak a próbagyártás folyik.
Már a szériagyártás zajlik a képeken. Lettem volna itt tesztsofőr…
A világ legnagyobb autógyára volt akkoriban.
A gyár ontotta magából a hátulhajtós csodákat, nem tudtak eleget készíteni.
A háttérben a 2106 a gyártósoron.
Frissen festett karosszériák libegnek az összeszerelő állások felé.
Sorakozó szívek, avagy a motorszerelde.
Neki biztos nem vágta el a kezét a lökhárító. A gumik Pirelli-licenc formájában születtek.
Lada-tenger. Tudnék választani. Háttérben a gyár saját hőerőműve.
Az öntöde és a karosszériák gyártása egy képen.
17,5 millió „klasszik” Lada után állt le a gyártás 2012-ben.