Bevezetésként kezdjünk egy képpel a Porsche múzeumból!
Ha nem látod, közelítsünk kicsit!
Igen, egy Lada Samara! Eléggé közismert, hogy a Porsche segítségével tervezték a típust, az viszont meglepett, hogy kiállították a sok szebbnél szebb autó közé.
A Porsche 1976-tól három éven keresztül vett részt a Samara, vagyis hazai nevén Szputnyik fejlesztésében.
Nem véletlen a hasonlóság a „D” Kadettel sem, ha jól sejtem.
Nem ez volt az egyetlen együttműködés a két vállalat között, a 2103-as fejlesztésére is felkérték a németeket, szerencsére egy prototípusnál tovább nem jutottak az alább látható torzsszülöttel.
A Porsche a Samara-projekt befejezése után felajánlotta a szovjeteknek, hogy kitehetik a Porsche System feliratot a motor szelepfedelére (a motort is ők fejlesztették), de az oroszok ezt büszkeségből nem tették meg. Pedig milyen jól nézett volna ki a szöveg cirill betűkkel! 🙂 (Aki beírja cirill betűkkel a kommentek közé, az virtuális vállon veregetést kap.)
Elkalandoztam, rátérek a lényegre. A minap megjelent írásban a hátulhajtós Ladákon vadásztam Ferrari és Lamborghini alkatrészekre, most a 924-es Porschéban is találtam némi VAZ-gént. Az eredeti történet szerint azért kapta a 924 azt a bizonyos műanyag kilincset, mert a tervezőirodában a mérnökök meglátták a Samara falra kiterített 1:1 arányú rajzán, és megtetszett nekik. Hogy igaz-e a történet? Nem tudom megmondani, mindenesetre a kilincs tagadhatatlanul hasonlít a Samaráéra. (Szerintem pont fordítva történhetett.)
Порше Систем 😀 parancsolj 🙂
@marek89: Meglepett volna, ha nem te vagy az első! 😀
Semmi köze hozzá.
A Porsche 924-es kilincse 1:1-ben megfelel a VW kilincsnek a golf 2-esig bezárólag, mivel eredetileg a Porsche 924-et a VW is gyártotta volna. Az összes kapcsolója is VW. Én egyszer felpróbáltam a Jettára a barátom 924-es kilincsét, baromi jó volt, csak hátulra nem volt mit rakni.
imgfrm.index.hu/imgfrm/8/1/7/9/BIG_0002878179.jpg