A napokban zajlik éppen a Beijing Motor Show, vagy más néven a Pekingi Autószalon, ahol szinte minden jelentős márka képviselteti magát, hiszen a kínai új autó piac talán ma az egyik legfontosabb a világon. Egyrészt a kínaiak sokan vannak, ezért sok autót el lehet adni arrafelé, másrészt a nagy számok törvénye alapján jóval több prémium és luxusautó is gazdára talál a nagy vörös sárkány országában. Ezt a hullámot a Mercedes-Benz már régóta meglovagolja, ezért nem véletlen, hogy a legújabb koncepcióautójukat, a Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury SUV-nek itt tartották a premierjét, illetve egy kisebb autó, az új A-Klasse szedán változatát is itt villantották meg először.
Az új Maybach koncepcióról korábban már szivárogtak ki fotók, amelyek alapján sokan megosztónak ítélték az autó formáját, hiszen egy olyan SUV-ról van szó, amely szedán sziluettel rendelkezik, azonban ez sem véletlen. Kínában ugyanis a luxusautók kategóriájában a hosszított szedánok és az SUV-k a legnépszerűbbek, így teljesen kézenfekvő volt, hogy a legfőbb piacon ezt a két közkedvelt karosszériaformát egyesítik egy autóban.
A külső designt illetően az orrészen nagy hangsúlyt kapott a méretes hűtőmaszk, amely teljes mértékben krómozott, ezek a korábbi Vision Mercedes-Maybach koncepciókról köszönnek vissza, csakúgy mint a vékony első fényszórók. Hátul három-három négyzet alakú LED csoport világít, amelyek fölött az autó teljes szélességében átível egy króm díszléc. Az autó hossztengelye mentén pedig egy határozott él osztja ketté a karosszériát, illetve a panorámatetőt és a hátsó üveget is. Mindez óriási méretű kereken gurul, ráadásul jelentős a hasmagasság is, ami talán szürreálissá teszi az egész koncepcióautó megjelenését. Talán, ha alacsonyabb lenne a szabad hasmagasság, vagy a szedán forma helyett teljes SUV lenne, akkor kiadná az aranymetszés szabályait.
A-Klasse Sedan
Két végletet vitt el Kínába a Mercedes-Benz az idei szalonra, az egyik a Maybach SUV koncepciója, a másik véglet pedig a márka legkisebb modelljének, a nem régiben bemutatkozó A-Klasse négyajtós változata, amelyből kapásból a hosszított változatot mutatták be. Ez sem véletlen, hiszen a kínaiak szeretik a hosszított prémium autókat, szinte minden magára valamit is adó prémium gyártó kínál ilyen változatot több típusából is. A kis újdonság legalább annyira stílusos megjelenésű, mint az előd alapjaira épülő és még jelenleg is futó CLA, habár a tetővonalat nem húzták túl kupésra, amely előnyös a hátul ülők részére.
A lemezek alatt teljesen elektromos hajtásláncot találunk, négy elektromos motor hajtja az össze kereket. A rendszerteljesítmény 738 lóerő, amelyet egy 80 KWh kapacitású akkucsomag táplál. A hatótávolság 322 km, amely reálisnak tekinthető az autó méreteit és feltételezhetően jelentős saját tömegét tekintve. A gyorstöltő által öt perc alatt 100 km távolságra elegendő árammal lehet feltölteni az akkumulátorokat.
A Maybach vásárlói természetesen a csúcsluxust és kényelmet várják el az autótól, ilyen téren is a legeket próbálja vizionálni az újdonság. A tervezők főként a hátul utazókra helyezték a fő hangsúlyt, két teljesen állítható fotel fogadja az itt helyet foglalókat. Az összes ülés Chrystal White színű Nappa bőrözést kapott, amelyből jutott a középkonzolra és a műszerfalra is. Ezt a színt a sötét nemes fa és a valódi rózsaarany díszítések törik meg. A hátul utazókat továbbá egy teás szett is várja, amely a középkonzolban van elbújtatva, ez a rész egyébként fűthető is, tehát az ital melegen tartása is megoldott.
Az, hogy a Mercedes-Maybach ilyen formában fog-e a jövőben SUV-t kínálni a portfóliójában az erősen kérdéses. Annyi azonban bizonyos, hogy lesz SUV a közeli jövőben, de az feltételezhetően az újonnan érkező GLS-ből fog készülni.
Képek, infók: Mercedes-Benz
Hát…ez rettenetesen gagyi. Szerintem.