Egy jó erős fekete

Hat évvel ezelőtt mutatkozott be a Mercedes-AMG első önálló típusa, a GT. Az egyébként sem gyenge sportautóból azóta egy teljes modellcsaládot hoztak létre, miközben egyre csak fölfelé tornázták a négyliteres duplaturbós V8-as motor teljesítményét. A típus legerősebb változatát mutatták be a napokban, az AMG-GT Black Series 730 lóerejétől már csak a megjelenése félelmetesebb.

mercedes-amg-gt-black-series-2020_7.jpg

A Black Series név hallatára a legerősebb AMG-k jutnak mindenkinek az eszébe. A szériát 16 évvel ezelőtt indították, kőkemény sportgépek alkotják, amelyekhez legutóbb 2014-ben csatlakozott újdonság. Hat év távlatából egy újabb taggal bővült a híres fekete sereg. Az AMG GT Black Series egy igazi és kőkemény szupersportautó, amelynek a lényege a géptető alatt van. A jól ismert motor több ponton is módosításra került, ezért saját kódnéven fut: M178 LS2. Módosítottak a főtengelyen és a vezértengelyek is, a turbók nagyobb kompresszorkerekeket kaptak, a kettő együtt óránként 1100 kg levegőt szállít a motorba. Összehasonlításként az eddigi legerősebb változatban, a GT R-ben 900 kg/h volt ez az érték. Ezen kívül megváltoztatták a gyújtási sorrendet is, hogy tovább optimalizálják a motor működését. A sok változtatás miatt 730 lóerő és 800 Nm-nyi forgatónyomaték gyötri a hátsó kerekeket.

A fokozott teljesítményhez kellett igazítani az AMG Speedshift DCT 7G váltóművet is, hogy bírja a nagyobb igénybevételt. Javítottak a kapcsolási időkön is, így már egészen versenyautós az élmény. A kardántengelyt, vagy ahogy az AMG-nél nevezik, a nyomaték tengelyt teljes egészében karbonból készítik. Ez az alkatrész így 40%-kal lett könnyebb a többi változatban használt alumínium verzióhoz képest, csak 13,9 kg-ot nyom. Ezzel a konfigurációval a kifejezetten csak ehhez a típushoz kifejlesztett Micheling Pilot Sport Cup 2 R MO gumikon 3,2 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, kilenc másodpercen belül 200 km/h-ra az autó. A csúcssebessége 325 km/h, úgy gondolom, hogy ez már több, mint elég.

mercedes-amg-gt-black-series-2020_1.jpg

A durva számokhoz ugyanilyen megjelenés is társul. Az autó karosszériáján semmi sem dísznek van ott, ahol. Nagyon sok elem a GT3 vagy a GT4 versenyautókról érkezett,ilyen például a megnövelt első légbeömlő. A karbonból készült első splitternek kétféle beállítása lehetséges: Street és Race. Az aerodinamikai csomag nagy előnye, hogy elő tudják idézni a “Venturi hatást”, amelynek köszönhetően növekszik a leszorítóerő, az autó szinte az útra tapad, ez pedig sokkal pontosabb irányíthatóságot jelent a pilótának. 

Szintén a motorsportok világából lehet ismerős elem a géptető két oldalán lévő nyílás is. Itt vezeti ki a hűtőrendszer meleg levegőjét. A karosszéria ezen kívül számos más ponton is módosult, a küszöbökbe légcsatornákat építettek, hogy ezeken át szállítsák a levegőt a hátsó fékek hűtéséhez. Az autó leglátványosabb része tagadhatatlanul a hátsó szárny, amelynek a felső lapja aktív aerodinamikai elem. 20 fokban lehet állítani, 250 km/h-ig növeli a leszorítóerőt, e fölött visszaáll alaphelyzetbe, hogy az autó minél hamarabb érje el a csúcssebességét. Erős fékezéskor, illetve kanyarodáskor ez az elem felnyílik, hogy segítse a lassulást, illetve a kanyarodást. 

mercedes-amg-gt-black-series-2020.jpg

Szintén a fejlett aerodinamika jegyében az AMG GT Black Series alját teljesen beburkolták, illetve itt is kialakítottak pár légcsatornát, amelyek a hátsó diffúzorhoz vezetik a lehető leggyorsabban a levegőt. Eléggé szembe tűnő, hogy sok a karbon elem, az autó pedig kellően alacsony hasmagassággal is rendelkezik, így minden adott egy remek fennakadásra a fekvőrendőrökön,és milliós kár okozására. Ennek kivédésére állítóható a futómű, amely megoldás a GT R változatból érkezik. Persze az állítható futóműnek nem csak ez a szerepe, hanem ha kiviszik versenypályára a fenevadat, akkor lehessen játszani a beállításokkal, hogy minél jobban ki lehessen használni  az adott pálya lehetőségeit. 

Végül pár szót ejtsünk a beltérről is. A fekete egyhangúságot kontrasztosan töri meg a narancssárga szín, a felületek többsége egyébként nappa bőrburkolat és a DINAMICA nevű mikroszálas anyag kombinációjával került bevonásra. Az ajtópanel sem szokványos, egyrészt kellően könnyű, másrészt a hagyományos behúzófogantyút egy egyszerű szíjjal helyettesítették. Az ülések egyébként karbonvázas példányok, amelyek szintén a tömegcsökkentés jegyében készültek. 

Akinek pedig ez sem elég, az opcióként választhatja az AMG Track Package-t, amely bukócsövezést, négypontos öveket, és tűzotó berendezést is tartalmaz. Ami nekem különösen tetszik az autón, hogy valódi kipufogóvégei vannak, nem pedig úgy, mint az alap változaton. Ára egyébként még nincs, nyilván nem lesz olcsó, mint ahogy azt sem tudni, hogy mennyi példányt készítenek majd. Egy biztos, hogy 2021 elején lesz elérhető leghamarabb.

Forrás: Mercedes-AMG

Kövessetek minket az alábbi felületeken is!

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share