Lamborghini Huracán GT3 EVO2
A legkisebb Lamborghini, a Huracán körül mostanában nagy a nyüzsgés. Nem olyan rég mutatták be a Tecnica nevű utcai változatot, amelyet az STO és az EVO RWD közé pozicionáltak, erről az újdonságról az Instagram oldalunkon olvashattok bővebben. A napokban volt az, hogy legyártották a húszezredik Huracánt, most pedig itt van a legújabb versenyautóváltozat. Lássuk mit tud a GT3 EVO2.
A Lamborghini motorsportrészlege nem unatkozik, Még 2014-ben mutatták be a Super Trofeo változatot, amelyet egy évvel követett a GT3, 2018-ban pedig jött a GT3 EVO. Két évvel ezelőtt bővítették a versenyautóportfóliót a Huracán GT2 kiadással, most pedig itt van a legújabb Squadra Corse fejlesztés.
A Lamborghini Huracán GT3 EVO2 ízig-vérig új versenyautó, amely természetesen kizárólag a hátsó kerekeit hajtja. A GT3 második evolúciója főként az aerodinamikában javult az elődjéhez képest. A teljesen karbonból készült karosszéria részeként megújult a hátsó diffúzor és az STO-tól kölcsönözte a masszív hátsó szárnyat. Ezekkel a fogásokkal is azt segítették elő, hogy a bestia még jobban tapadjon a versenypályák aszfaltjára.
Ismerősnek tűnhet a tetőről a hexagonális légbeömlő, ez szintén az STO-ról származik. Ezzel váltották fel a korábbi két felső/oldalsó beömlőt. A fejlesztéseknek köszönhetően a járgány teljes mértékben megfelel az FIA legújabb műszaki előírásainak.
A mérnökök a motort sem hagyták érintetlenül. A V10-es szív tíz darab elektronikusan működtetett fojtószeleppel lett megáldva. A szívósort mindösszesen négy csavarral rögzítik a motorhoz, ezt a megoldást a jóval kihegyezettebb Essenza SCV12-ről vették át. Ennek a megoldásnak a legnagyobb előnye, hogy karbantartás/szerelés szempontjából sokkal könnyebb hozzáférni a motortérben, és a versenypályán minden másodperc számít. Ugyan a motortérben kevesebb a csavar, de az oldal plexiket a szilárdság érdekében több csavarral rögzítik a karosszériához.
A Lamborghini úttörő szobrászművész a karbon felhasználásában. A GT3 EVO2 padlólemeze is szénszálból készült, amelynek a szilárdságát Zylon szálbevonattal növelték. Ugyanakkor a bukócsövezést is továbbfejlesztették. Két hátsó oszloppal bővítették ki, illetve az oldalsó rész méhsejt-szerkezetű panelekkel gazdagodott amelyek szintén karbonból és kevlárból készülnek.
A kerekeket Pirelli versenygumik veszik körül. A mögöttük lévő fékek is átestek egy nagyobb revízión. A tárcsa és a betétek is sokkal nagyobb kopásállósággal rendelkeznek, mint az elődben. Továbbá a blokkolás- és kipörgésgátlón is jelentős módosításokat hajtottak végre, annak érdekében, hogy tapadásvesztés esetén is könnyebben lehessen kontrollálni az autót.
A csapatok és a privát pilóták az év második felében vehetik át az első példányokat. Azonban a Lamborghini a fejlesztéseket külön csomagban elérhetővé teszi az elődmodellel rendelkezők számára is, így ha valaki csak frissíteni szeretné a már meglévő versenygépét, akkor azt is megoldják.
Forrás, képek: Lamborghini