Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Amikor az Alfa Romeo 2015 júniusában bemutatta a jelenlegi Giulia típust, akkor látszott, hogy jó autót alkottak. A V6-os motorral ellátott Quadrifoglio változatra még az M GmbH-nál is hümmögtek, amikor egy példányt alaposan szétszedtek. A GTA és a GTAm változatokról már nem is beszélve. A Giorgio platformon egy igazi future classicot alkottak, ami valahogy kívánta a kupéváltozatot. Ha két olasz összeáll, abból tuti, hogy valami egyedi fog kisülni. Ez történt most is, Zagato megépítette a Giulia kupét, ami egy igazi álomautó.
Hetek óta ment már az etetés, sötétben megvillanó hátsó lámpa, egy-két zöld színű részlet. Már akkor úgy hivatkoztak rá, hogy Zagato SWB, azaz rövid tengelytávú változat. Még keresem az állam a padlón, ez nagyon bejön, nagyon olasz, nagyon autó, amivel egy jót lehetne kanyarogni az Alpokban, vagy bármilyen szerpentines úton a világban, de simán passzol a francia riviérára, vagy Monaco utcáira egyaránt.
Csodás hosszú géptető, agresszív orr, amiben a 2023-as faceliftes Giulia lámpái foglalnak helyet. A bennük lévő hármas LED elrendezés az egykori Alfa Romeo SZ-t idézik. A kupé kocsitest Kamm végződésben zárul, mint anno az Alfa Romeo TZ. Hátul körbefut a LED lámpa, igazi stílusikon. Az Alfa Romo Giulia Quadrifoglio változatára épül. Csak lerövidített padlólemezzel, és két üléssel kevesebb, ami egyáltalán nem is hiányzik. Hátul hajt, ráadásul a GTAm specifikációt kapta, megtartva a hatfokozatú manuális váltóművet. Látod Viktor, itt a tökéletes Gran Turismo, az autó, ami egyszerre szép, agresszív, és el tudsz vele menni hosszú utakra, mert a beltere fejedelmi.
Szinte minden karosszériaelemet újraterveztek a Zagato mesterei. Ott van a jellegzetes dupla buboréktető, az ajtókról eltüntették a kilincset, hogy feleslegesen ne törje meg a szépséget. E helyett a B oszlopon van egy nyitógomb. Az autó egész ruháját karbonszállból szőtték.
A géptető alatti szív, ugyan már mindenki kívülről fújja a specifikációit, de elismétlem újra, mert fajának utolsó képviselője, egy csoda. A 2,9 literes duplaturbós V6-os hangszer GTAm specifikációjú, azaz 533 lóerő és kereken 600 Nm-nyi forgatónyomaték szabadul rá a hátsó differenciálművön keresztül a kerekekre. A különbség, amit már fentebb is említettem, hogy nem a GTAm nyolcfokozatú automatikus egysége, hanem a Quadrifoglio manuális hatfokozatú váltóműve a karmesteri pálca.
De hogy is született meg ez az álomautó? Mert ez a csoda valakinek tényleg az álma volt, ami most valóra vált. A tavalyi évben volt 100 éves az Alfa Romeo és a Zagato közti együttműködés. A Zagato azt tervezte, hogy ennek a megünneplésére készítenek egy különleges járgányt. Ekkor kereste meg őket egy német gyűjtő, akinek több Zagato típusa is van. Az ő igényei alapján hozták létre a Giulia SWB-t.
Az autó átadására nem régiben került sor, amelyet megelőzött egy fotózás az aresei „La Pista” versenypályán. Az árát ugyan nem közölték, de kiindulva abból, hogy egy GTAm 200 ezer dollár, szóval még a milliós vételáron sem lepődnék meg dollárban vagy euróban mérve.
Forrás, képek: Zagato
A cikk elkészítése kb. 2 órát vett igénybe.