Az operaház Phantomja

13 hosszú év után a Goodwoodban működő Rolls-Royce bemutatta a legnagyobb luxushajójának, a Phantomnak az utódját, amely a típus 90 éves történetében a nyolcadik generációt képviseli. A hűvösen elegáns, méretes és vaskos luxusautó mindig is kilógott a sorból, nem csak a megjelenéséből adódóan, hanem vélhetően az exkluzív vevőkör igényeiből is adódik, hiszen az angol gyártó gyakorlatilag az ügyfél bármilyen  kívánságát teljesíti. 

2018-rolls-royce-phantom_8.jpg

Első pillantásra úgy tűnhet, hogy az autó csupán az elődjének az alapos ráncfelvarrása, azonban ettől jóval többről van szó, hiszen az új Phantom egy teljesen új platformra épül, amelyet a gyártó „Architecture of Luxury” névvel illet, a terveik szerint a jövőbeli új típusaik mindegyike erre fog épülni, beleértve a hamarosan érkező első Rolls-Royce SUV-t is (igen, SUV). A formai jegyeket illetően csak annyira próbáltak újítani, hogy az ne riassza el a rajongókat, az újdonság az elődjénél ugyan jóval markánsabb megjelenésű, ugyanakkor a forma nagyon egységes. Az orr részről eltűnt a külön nappali menetfény, ez mostantól az első lámpát foglalja keretbe, kissé merészebb a lökhárítón lévő légbeömlő kialakítása és éppen csak másabb a hatalmas fém hűtőmaszk. 

2018-rolls-royce-phantom_1.jpg

Az alumínium platform alkalmazása egyébként nem jelenti azt, hogy légiesen könnyed autóról lenne szó, hiszen a hosszított változat így is 2,7 tonna tömegű. Ennek mozgatásáról a már jól ismert 6,75 literes V12-es motor gondoskodik, az új Phantomban azonban már két turbó is segíti az 563 lóerő előteremtésében. Ez által 5,3 másodperc alatt futja a 0-100 km/h tempót, a hosszabb változatnak ehhez egy tized másodperccel több kell. 

new-rolls-royce-phantom-revealed.jpg

Persze egy ilyen autó esetében sosem a menetdinamika a lényeges, hanem sokkal inkább a bent ülők kényelme és nyugalma. Ebben viszont ismét kicsit feljebb tolták a lécet az angol mérnökök, ötpontos hátsó felfüggesztés, amelyet önszabályzó légrugók támogatnak, mindez kiegészülve egy az utat pásztázó kamerarendszerrel, amely adatai alapján a számítógép előre felkészíti a futóművet az út egyenetlenségeinek minél gördülékenyebb kisimítására, így a bent ülők úgy érezhetik, mintha csak egy varázsszőnyegen repülnének. 

2018-rolls-royce-phantom.jpg

Mindez persze még semmi, hiszen a bent utazók szinte teljesen el vannak a külvilág minden egyes zajától szigetelve, ez köszönhető egyrészt a dupla üvegezésnek, másrészt a teljes zajszigetelésnek köszönhető. Állítólag 100 km/h tempónál 10%-kal csöndesebb a beltér, mint az elődben volt, pedig már az is lehetett volna süketszoba. 

Az öngyilkos ajtókon is fejlesztettek a komfortérzet javítása céljából, a „The Embrace”, azaz az ölelés  funkció lényege, hogy amikor beül valaki a hátsó ülésre, akkor a sofőrnek vagy a biztonsági embernek, vagy bármelyik személyzeti tagnak elegendő csupán megérintenie az ajtón lévő szenzort, amely ezután szépen lassan, úgynevezett suttogó üzemmódban becsukódik, mintha megölelné az autó utasát. 

Odabent a megszokott, magas szintű Rolls-Royce minőség fogadja a szerencséseket, a legfinomabb bőrök, számtalan faburkolat, fém, illetve karbon felület a vevő igényeire szabva. Ezen túllépve olyan beltéri díszítőelemek közül lehet válogatni, mint az egyedi olajfestmény, a tulajdonos 3D-ben aranyra nyomtatott DNS térképe, vagy a kézzel készült porcelán. Szóval a határ a csillagos ég, konfigurációban, színben, és árban is.

Total
0
Shares
2 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share