Carrera RS a csuklóra

Tag Heuer Carrera X Porsche 2.7 RS

Immáron 50 éve annak, hogy a Porsche a Párizsi Autószalonon bemutatta a 911 Carrera RS változatát, amely a mai napig az egyik legértékesebb és legizgalmasabb farmotoros sportautók védjegye. Carrera, amellyel az 1950-es években a Carrera Panamerica futamokon elért sikereikre utalnak, és RS, azaz Rennsport, ez utóbbi gondolom nem szolgál további magyarázatot. Ezeket a típusokat elsősorban azért hozták létre, hogy megfeleljenek a korabeli versenyhomologizációs szabályoknak. A félévszázados évrodulót a neves svájci óragyártó, a Tag Heuer is megünnepli, méghozzá két igen különleges karórával.

De még mielőtt rátérnénk az órákra, egy kicsit révedjünk vissza a múltba és röviden elevenítsük fel a Porsche 911 Carrera RS-t. A 2,7 literesre növelt Bosch mechanikus befecskendezőrendszerrel ellátott boxermotorok 210 lóerővel mozgatták az alaposan kikönnyített sportautót. A Touring kivitelek mindössze 1075 kg-ot nyomtak, de a Sport Lightweight még ezt is megfejelte további 100 kg lefaragásával, köszönhetően a vékony acéllemezeknek és a vékonyított üvegeknek.

Ezeknek az autóknak műszakilag további érdekessége volt, hogy sokkal keményebb futóművel látták el őket, hátul némileg ki voltak szélesítve, mivel a hátsó kerekek is szélesebbek voltak, nagyobb fékek gondoskodtak a lassításról, valamint különös ismertetőjegyük a „ducktail” hátsó szárny. A legdurvább változatok az RSR kivitelek voltak, ebből utcára mindössze 49 példány készült. Ezekben a 2,8 literesre növel hathengeres boxermotor 300 lóerővel gyötörte a hátsó kerekeket. Az RSR-ből készültek különféle versenyautók is, az egyik legdurvább, RSR Turbóval például második helyezést értek el az 1974-es Le Mans-i 24 órás futamon. De ezen kívül számos más futamon is szép sikereket arattak. Ennek az autónak a motorje pedig a későbbiekben számos Porsche versenyautó alapjául szolgált.

A ’70-es években ezt a nagyon durva sportautót 27 féle vibráló színben lehetett megvásárolni. Erre játszik ár a Tag Heuer limitált kiadású órája is. A Grand Prix White színű számlapot változattól függően piros vagy kék diszítőelemek, illetve kiegészítőmutatók jellemzik.

A harsány piros színű krokodilbőrből készült szíjjal ellátott kronográf 18 karátos rózsaarany tokban foglal helyet. A másik változat polírozott acéltokban érzeki, amelyhez a fémszíjon kívül érkezik egy vászon is, amely kék-fehér színben pomoázik és rajta van az ikonikus Carrera logó. A 42 mm átmérőjű tokban mindkét változat esetében a Heuer 02 automata kaliber foglal helyet, amely 80 órás járástartalékkal rendelkezik. Az órák hátlapja zafírüveg, amelyen keresztül láthatjuk a Porsche kormánykerekét imitáló rotor oszcilláló mozgását is.

A két változat árban és limitációban viszont már eltér egymástól. A kék kivitelből 500 példány készül, ára 7750$, mai árfolyamon számolva 2,7 millió Ft. A rózsaarany tokban pompázó párja viszont csak 250 példányban lesz elérhető, ennek az ára jóval borsosabb, 23.550 dollár, azaz valamivel több, min 8 millió Ft.

Forrás, képek: Tag Heuer

A cikk elkészítése kb. 1 órát vett igénybe.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share