A Runabout újragondolása

Az Autobianchi Runabout koncepcióautót még 1969. október 29-én mutatták be a Torinói Autószalonon. Éppen 55 évvel az eredeti Gandini-féle barchetta bemutatása után a Bertone lerántotta a leplet az újragondolt változatról. Az eredeti autót még volt szerencsém látni a Torinói Nemzeti Autómúzeum egyik időszakos tárlatán, amely Marcello Gandini életművét dolgozta fel a művész 80. születésnapja alkalmából. Az Álmok a múltból rovatunkban már találkozhattatok vele, bevallom felejthetetlen élmény volt látni akkor ezt a járgányt, hiszen alig egy héttel a torinói utam előtt írtam róla.



55 évvel ezelőtt a Bertone stúdiónál még a Fiat 128 alapjaira építették ezt a különleges megjelenésű autót, amely leginkább egy guruló motorcsónaknak tűnik. A járgány akkortájt a meg nem valósult 128 Spider előfutára lett volna. E helyett a Fiat X1/9 formai jegyeiben köszönnek vissza az eredeti koncepció vonalai.



Az újdonságot Andrea Macellin tervezte, színvilágában és megjelenésében nagyon közel áll az eredetihez. A leginkább szembetűnő különbség a fényszórók elhelyezéséből adódik, a modern változat nem annyira merész ezen a téren. Illetve valamelyest mégis, mert bukólámpái vannak, amelyet vagy bő 20 éve nem lehet szériaautókon alkalmazni. Továbbá kétféle karosszériaváltozatban álmodták újra az egykori vagány kisautót, de meg kell mondjam, hogy a kupétól még mindig jobban néz ki a barchetta kivitel.



A műszaki alapokról nem lehet tudni semmi, bár azt beszélik, hogy lehet Lotus padlólemezre építették. Ez nem lehetetlen, hiszen a géptető alatt egy 500 lóerős V6-os motor van. Ilyen konfigurációban jelenleg még kapható szériaautó már nem nagyon van más. Azt még megjegyzem, hogy az eredeti járgányban egy apró 1,1 literes motor volt, szerény 50 lóerőnyi teljesítménnyel.



Jó hír, hogy a Bertone ebből az autóból egy nagyon limitált szériát gyártani is fog, bár azt nem árulták el, hogy hány darabot. Viszont aki szeretne egy ilyet magának, az jobb, ha siet, mert bár 350 ezer eurót kérnek érte, de gyanítom, hogy hamar mindnek gazdája lesz. Továbbá az is jó hír, hogy ez a négykerekű az olaszok „CLASSIC” szériájának első példánya. Azaz várhatóan további régi klasszikus koncepciókat is viszontláthatunk modernizálva. Remélem a következő az Alfa Romeo Carabo, vagy a Lancia Stratos Zero lesz.



Forrás, képek: Bertone

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share