Visszatér a TAG Heuer Monza

Az egykori Monza kronográf kortárs kiadása

A TAG Heuer története nagyon sok ponton kapcsolódik az autókhoz és az autóversenyzéshez. A csuklóra való időmérők az óraipar felsőpolcos műalkotásai. A svájci gyártó kínálatában egy sor olyan karóra található, amelyek valamely nevezetes versenypályáról kapta a nevét. Ebbe a sorba tartozik a Monza is, amelynek bemutatták a legújabb szériáját.

A Monza 1976-ban jelent meg anno még a Heuer kínálatában, az automata kronográfok vonalát képviselte. Akkoriban a Ferrari 1975-ös F1-es konstruktőri és egyéni világbajnoki címéhez kapcsolódóan adtak ki limitált szériát. A ’75-ös szezon volt Niki Lauda első bajnoki győzelmének éve, valamint abban az évben, csapattársa, az olasz Clay Regazonni nyerte meg az Olasz Nagydíjat a monzai pályán. Innen ered az óra elnevezése is.

Jack Heuer eredetileg a Ferrari székhelye, Modena után kívánta elnevezni az új órát, azonban Monza, mint az egyik leggyorsabb versenypálya mellett tette le a voksát. A Monza érdekessége a bal oldalon elhelyezett korona volt, ez teremtette meg a fő kapcsolatot a fekete bevonattal (PVD) ellátott tokban elhelyezett 150.501 referenciaszámú karóra 15-ös kaliberével, amelyet később a sikerek miatt a 12-es váltott fel.

A 2000-es évek elején újragondolták a Monza formáját, amelynek a legújabb evolúciója a most bemutatott újdonság. A 2023-as kiadás érdekessége, hogy egy olyan karóra, amelynek szinte nincs is számlapja. De nem csak ez az érdekessége az új TAG-nek.

A 42 mm átmérőjű óratok felső része karbonból készült, az alsó rész titán, ebben az áttört számlapnak és a hátsó üvegnek köszönhetően működés közben lehet látni a Heuer 02 Flyback szerkezetét. Ezt a kalibert a márka eddig csak az Autavia szériában használta, a flyback funkciónak köszönhetően bármikor nullázható a stopper, anélkül, hogy meg kellene állítani.

A karbon fekete egyhangúságát a 3 és 6 óránál elhelyezett áttetsző füst kék zafírkristályból készült segédszámlapok és a kék indexen törik meg. A 3 óránál lévő a kronográf számlálója, a 6 óránál található pedig az állandó másodpercszámláló. A dátumablakot 9 óránál találjuk. Ez utóbbi, a fekete-fehér óra és percmutatók és a kék színűre lakkozott indexes a SuperLumiNova technológiának köszönhetően a sötétben is jól látszódnak.

Az óra az időmérésén kívül három funkciót kínál. Egyrészt a stopper funkció, másrészt 1 km, vagy 1 mérföld távolságon képes mérni az átlagsebességet a fekete karimán lévő skálán. Illetve harmadrészt a pulzusszámot is meg lehet vele határozni. Erre a jobb felső kék sávban ad lehetőséget, a viselőjének a kronográf funkciót elindítva 15 szívdobbanást megszámolva kell megállítania az órát, amellyel 60-200 közötti skálán határozható meg a pulzusszám.

A TAGHeuer Monza Flyback Chromometer a sportosság jegyében textil szíjjal érkezik, amelyet kék varrás díszít. Karbonból készült, dupla nyomógombos biztonsági zárral rögzül a csuklón. Az óra speciális dobozban érkezik, amelynek a belsejében szintén feltűnik a karbon. Szerintem minden igazi autórajongó és a márka szerelmesei büszkén viselik majd ezt az igazán egyedi, nagy múltú, mégis kortárs kronográfot. A svájci gyártó nem határozott meg hozzá limitációt. Már elérhető a TAGHeuer butikokban, az ára 13 500 svájci frank, ami mai árfolyamon egy kicsit kevesebb, mint 5 millió Ft.

Képek, forrás: TAGHeuer

A cikk elkészítése kb. 3 órát vett igénybe.

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share